سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سیاست‌های کلی ابلاغی تأمین اجتماعی و برنامه هفتم توسعه و اصلاح وضعیت صندوق‌ها در دست طراحی و تدوین است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایلنا، محمدهادی زاهدی‌وفا (سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در آئین هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان […]

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سیاست‌های کلی ابلاغی تأمین اجتماعی و برنامه هفتم توسعه و اصلاح وضعیت صندوق‌ها در دست طراحی و تدوین است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایلنا، محمدهادی زاهدی‌وفا (سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در آئین هفدهمین سالروز گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امید به زندگی از ۵۵ به ۷۶.۲ سال ارتقاء یافته است، گفت: این افزایش ۲۰ساله امید به زندگی دستاورد بزرگی است که تکلیفی را برای مجریان و قانون‌گذاران ایجاد می‌کند. 

وی افزود: در سال ۵۵ حدود ۳ درصد جمعیت در گروه سنی سالمندان بودند. در سال ۹۰ این رقم به ۸ درصد و در سال ۱۴۰۴ به ۱۰ درصد خواهد رسید

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبقه پیشکسوتان را مستحق‌ترین گروه برای دریافت خدمات متناسب با سن خود دانست. 

وی با اشاره به برخی مشکلات در ترکیب‌بندی خانوار در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و انجام «وسع سنجی‌ها» گفت: وزارت رفاه بر اساس اطلاعات موجود، وسع‌سنجی را انجام می‌دهد ما تلاش کردیم طی یکی دو ماه گذشته مجدد وسع‌سنجی انجام دهیم اما این یک فرآیند رو به تکامل است و اگر مردم اعتراض و مشکلی دارند، اطلاعات خود را اصلاح و اعلام کنند تا بتوانیم روی آن اقدام کنیم. 
وی گفت: کسانی که اعتراض دارند می‌توانند با شماره ۶۳۶۹ تماس برقرار کنند و یا از طریق سایتی که در روزهای آینده اعلام می‌شود موارد خود را ثبت کنند. امید است بتوانیم در این دولت خبرهای خوشی برای خانه‌دار شدن بازنشستگان داشته باشیم. 
در ادامه این همایش محمد اسکندری (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: در فصل بودجه پیشنهاد داده بودیم که هرچه دستگاه‌های اجرایی بودجه رفاهی بگیرند، ۲۰ درصد آن به بازنشستگان اختصاص پیدا کند. 
وی افزود: اگر این موضوع در قالب حکمی ساده دربندی از مفاد بودجه در نظر گرفته شود در این صورت بار مالی هم به دنبال نخواهد داشت. 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر اینکه زمین‌هایی برای مسکن بازنشستگان در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: این موضوع را به وزارت مسکن انتقال داده‌ایم اما هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نشده و امید است بتوانیم در این دولت خبرهای خوشی برای خانه‌دار شدن بازنشستگان داشته باشیم. 
وی از پیگیری تشکیل شورای عالی کانون‌ها خبر داد و گفت: با جدیت به دنبال این موضوع هستیم. چرا که اگر بازنشستگان کانون منسجمی داشته باشند بهتر می‌توانند از خود دفاع کنند. 
اسکندری ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ درصد منابع پرداخت حقوق‌ها از محل سرمایه‌گذاری صندوق تأمین می‌شود در حالی که در گذشته این رقم صفر تا ۵ درصد بود