منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، شاه اردن در سفر به امارات متحده عربی با رئیس این کشور درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عبدالله دوم» شاه اردن به ابوظبی سفر و با «محمد بن زاید» رئیس امارات متحده عربی دیدار […]

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، شاه اردن در سفر به امارات متحده عربی با رئیس این کشور درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عبدالله دوم» شاه اردن به ابوظبی سفر و با «محمد بن زاید» رئیس امارات متحده عربی دیدار کرده است.

بر اساس اعلام دیوان پادشاهی اردن، دو طرف درباره همکاری دوجانبه و تحکیم این روابط گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، عبدالله دوم و محمد بن زاید همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی نیز بحث و گفت وگو کردند.

جزئیات بیشتری از دیدار گزارش نشده است.

این دیدار درحالی انجام گرفته که به تازگی اردن، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست آب‌وهوایی سازمان ملل در شرم‌الشیخ مصر، یادداشت تفاهم سه‌جانبه‌ای را برای ادامه بررسی ساخت ایستگاه آب‌شیرین‌کن در مدیترانه و ساخت نیروگاه برق در اردن امضا کردند.

به موجب این تفاهم‌نامه، سه طرف به صورت مشترک اجرای دو پروژه مرتبط و وابسته به یکدیگر را بررسی می‌کنند که یکی ساخت نیروگاه برق ۶۰۰ مگاواتی با هزینه امارات و خارج از شبکه ملی برق در اردن و دیگری ساخت تأسیسات آب‌شیرین‌کن در دریای مدیترانه برای تأمین سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین برای اردن است.

پیش‌تر امارات، اردن و رژیم صهیونیستی تفاهم‌نامه مشابهی را در حاشیه اکسپو دبی و با حضور «جان کری»، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور آب‌وهوا امضا کرده بودند.