برگزاری صبح خاطره شهید افشاریان در بیجار/کردستان مهد رشادت و ایثارگری است صبح خاطره سردار شهید یوسف افشاریان از شهدای شاخص شهرستان بیجار به همت حوزه هنری و با حضور جمعی از همرزمان، خانواده و افشار مختلف مردم برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مراسم صبح خاطره سردار شهید یوسف […]

برگزاری صبح خاطره شهید افشاریان در بیجار/کردستان مهد رشادت و ایثارگری است

صبح خاطره سردار شهید یوسف افشاریان از شهدای شاخص شهرستان بیجار به همت حوزه هنری و با حضور جمعی از همرزمان، خانواده و افشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مراسم صبح خاطره سردار شهید یوسف افشاریان از شهدای شاخص و برجسته شهرستان بیجار در راستای سلسله برنامه های حوزه هنری با هدف تجلیل و پاسداشت مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

در این مراسم رئیس حوزه هنری کردستان، جمعی از همرزمان شهید، فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، اعضای خانواده، جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری نیز برگزار شد.

بعد از پخش کلیپی از زندگی شهید افشاریان، نوه شهید در جایگاه قرار گرفت و وصیت نامه وی را قرائت کرد و در ادامه شماری از همرزمان شهید به بیان خاطراتی از وی پرداختند.

سردار محسن میرزایی از همرزمان شهید در سخنانی، گفت: شهید افشاریان از فرماندهان دوران دفاع مقدس یکی از متواضع ترین و مخلص ترین مدافعان خاک این وطن و این دیار بود.

وی ادامه داد: باید رشادت های ماندگار و دلاوری های بی نظیر و شجاعت غیر قابل وصف سردار یوسف افشاریان در حوزه فرهنگ و شهادت بازتاب عمیق و جاودانه ایی داشته باشد.
این همرزم شهید ضمن تقدیر از حوزه هنری در راستای برگزاری این صبح خاطره، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از نیازهای لازم و ضروری در عصر حاضر به شمار می رود.

حاج حسین رضا صادقی از همرزمان شهید و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس افزود: کردستان به حقیقت مهد جنگ‌آوران بی‌ادعا و گمنامی است که شجاعت و مردانگی در وجود دریایی‌شان موج می‌زد و از سحاب غیرت و ایثارشان اخلاص و بندگی باری‌تعالی می‌بارد.

وی ادامه داد: وجه تمایز این استان، گمنامی و غریبی بیشتر در سایه‌ جنگ با دشمنان در دو جبهه مرزی و داخلی است، اینها کردستان را تداعی‌گر ایثار، غیرت، مظلومیت و سرزمین مجاهدت‌های خاموش نمود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: کردستان مهد اصلی رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بوده است، کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و با تمام توان در برابر دشمن متجاوز ایستاد.

وی با بیان اینکه کردستان به عنوان یکی از استان‌های هم مرز با کشور عراق در طول دوران هشت ساله جنگ تحمیلی چندین بار دستخوش حملات رژیم بعث شد و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد، اظهار کرد: شهرهای کردستان در دوران جنگ تحمیلی ۲۶ بار مورد هجوم هوایی رژیم بعث قرار گرفت.
سردار صادقی گفت: مردم کردستان در کنار مجاهدت‌های خاموش، مظلومیت‌های خاموش بسیاری داشتند، مردم این دیار به جرم دفاع از انقلاب اسلامی در خانه‌هایشان ترور می‌شدند، جنایت‌هایی که گروهک‌ها در حق مردم کردستان انجام دادند هیچوقت از ذهن تاریخ این مردم پاک نمی‌شود.
در بخش پایانی این مراسم از خانواده شهید یوسف افشاریان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان