رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت : درسال۱۴۰۰ تشریفات صادرات ۲۹ هزار و ۲۶۷ فقره اظهارنامه به وزن دو میلیون و ۱۵۱ هزار و ۵۸۵ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون و ۶۰۲ هزار دلار در ۵ گمرک استان اصفهان انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال قبل […]

رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت : درسال۱۴۰۰ تشریفات صادرات ۲۹ هزار و ۲۶۷ فقره اظهارنامه به وزن دو میلیون و ۱۵۱ هزار و ۵۸۵ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون و ۶۰۲ هزار دلار در ۵ گمرک استان اصفهان انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۲۲ درصد ، از حیث وزن ۱۴ درصد واز لحاظ ارزش ۵۶ درصد رشد داشته است.
وی در خصوص فعالیت گمرکات استان اصفهان به تفکیک هر گمرک در سال۱۴۰۰ ، اظهار داشت : اظهارنامه های صادراتی گمرک اصفهان به ارزش ۶۸۹ میلیون و ۴۸۶ هزار دلار و وزن یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن بوده که در مقایسه با سال قبل از حیث ارزش ۶۳ درصد و نظر وزنی ۱۷ درصد رشد داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات گمرک کاشان اذعان داشت : در سال۱۴۰۰ به ارزش ۴۴۶ میلیون و ۲۷۶ هزار دلار و به وزن ۵۵۶ هزار و ۴۴۱ تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک کاشان انجام پذیرفته که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از حیث ارزش ۶۰ درصد و از نظر وزن ۲۷ درصد رشد داشته است .
دکتر رسول کوهستانی پزوه در زمینه صادرات گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه گفت : در سال گذشته به ارزش ۸۴ میلیون و ۹۶ هزار دلار و به وزن ۹۰ هزار و ۲۹۶ تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه انجام پذیرفته که در مقایسه با سال۱۳۹۹ ، از نظر ارزش ۱۸ درصد رشد و حیث وزن ۳۷ درصد کاهش داشته است .
وی در زمینه صادرات گمرک اختصاصی ذوب آهن گفت : در سال ۱۴۰۰ ، ۱۲۷ میلیون و ۲۲ هزار دلار و به وزن ۱۹۷ هزار و ۱۱۴ هزار تن کالا تشریفات صادرات از طریق گمرک اختصاصی ذوب آهن انجام پذیرفته که در مقایسه با سال قبل از نظر ارزش ۵۶ درصد و لحاظ وزنی ۵ درصد افزایش داشته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت : پارسال ۸ میلیون و ۷۲۲ هزار دلار و به وزن ۸۴۲ تن تشریفات صادرات از طریق کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام پذیرفته که در مقایسه با سال۱۳۹۹ از نظر ارزش ۳۷ درصد کاهش و از لحاظ وزنی ۶۹ درصد کاهش داشته است.
وی درخصوص عمده محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان بیان داشت : در این مدت ، آهن و فولاد به ارزش ۶۸۰ میلیون دلار ، محصولات پتروشیمی ۱۸۹ میلیون دلار ، فرش دستباف و ماشینی ۹۶ میلیون دلار و محصولات لبنی ۷۵ میلیون دلار از طریق گمرکات استان اصفهان صادرات داشته ایم .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان مهمترین کشورهای هدف صادراتی گمرکات استان اصفهان را عراق به ارزش ۵۷۸ میلیون دلار ، پاکستان ۱۷۹ میلیون دلار ، افغانستان ۱۲۵ میلیون دلار ، ترکیه ۸۱ میلیون دلار و ارمنستان ۳۸ میلیون دلار اعلام کرد.
خبرنگار: الهام خانی