۲۰شهرک، ناحیه و منطقه ویژه در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده است ۳۰ مصوبه احداث شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۲۰ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حمیدرضا […]

۲۰شهرک، ناحیه و منطقه ویژه در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده است

۳۰ مصوبه احداث شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۲۰ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حمیدرضا امانی در نشست با خبرنگاران استان که به مناسبت روز خبرنگار و فرارسیدن ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک که در سنندج برگزار شد، یکی از رسالت های ذاتی این شرکت را حمایت از صنایع کوچک عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه با واگذاری زمین و ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک ها و نواحی صنعتی، زمینه فعالیت این صنایع در استان فراهم شده است.

به گفته وی ۳۰ مصوبه احداث شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۲۰ شهرک، ناحیه و منطقه ویژه در استان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به انعقاد یک هزار و ۵۶۹ قرارداد در شهرک های صنعتی استان و بهره‌برداری از ۷۱۵ میزان قرارداد‌ها مذکور، تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری راه‌اندازی این واحد‌ها ۲۶ هزار میلیارد ریال است و برای بیش از ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه به اجرای ۲ پروژه مهم آماده‌سازی جاده و تامین آب در شهرک صنعتی شماره ۴ خبر داد و گفت: برای ایجاد جاده دسترسی این شهرک ۱۴۰ میلیارد ریال قرارداد با پیمانکار این پروژه منعقد کردیم که به شرط تامین اعتبار تا اواخر مهر ماه سال جاری پروژه جاده دسترسی شهرک صنعتی سنندج چهار به اتمام خواهد رسید، همچنین پروژه تامین آب این شهرک با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسد.

امانی تصریح کرد: “نبود زمین” یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی شهرک‌های صنعتی‌ استان است برای رفع این مشکل، شهرک سازی و خرید زمین را جزو اهداف و اولویت های خود قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در ادامه بابیان اینکه سرانه زمین صنعتی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به طور میانگین ۱۸ مترمربع که این میزان در کردستان ۱۱ مترمربع است از تعریف ۲۶ پروژه در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با اعتباری افزون بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری اراضی به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی استان گریزی زد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی موظف به واگذاری اراضی به متقاضیان دارای مجوز است و هیچ فیلتری برای سنجش اهلیت متقاضیان اراضی صنعتی در اختیار نداریم.

امانی با اعلام اینکه هدف ما رونق تولید و ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: از هر متقاضی که در شهرک های صنعتی اقدام به بهره برداری واحد تولیدی کند حمایت می کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی بانه پرداخت و گفت: سال‌هاست که مسئولان استانی از عقد قرارداد با ۲۵ سرمایه‌گذار سخن به زبان آورده اما اقدام عملی و قابل قبولی نیفتاده است، لازم به ذکر است که ۲۵ قرارداد منعقد شده، فاز نخست آماده اما فاز دوم هنوز به بهره‌برداری نرسیده و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در دست اقدام است، مشکلاتی از جمله عدم پرداخت تسهیلات پیش‌روی این افراد بوده و فعلا ۵ نفر شروع به ساخت‌وساز کرده و عملیات آنان چند درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قرارداد یک نفر سرمایه‌گذار خارجی نیز منعقد شده است.