استقبال چشمگیر مردم پایتخت از اجرای تئاتر زاینده رود رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از استقبال چشمگیر مردم پایتخت از اجرای تئاتر زاینده‌رود به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در تهران خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره […]

استقبال چشمگیر مردم پایتخت از اجرای تئاتر زاینده رود

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از استقبال چشمگیر مردم پایتخت از اجرای تئاتر زاینده‌رود به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی سجادزاده با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود در اسفندماه سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره تئاتر خندستان حضور یافت.
او با بیان اینکه فراخوان جشنواره تئاتر خندستان در آذرماه سال گذشته اعلام شد، افزود: با توجه به اینکه بخشی از جشنواره با عنوان زاینده‌رود تعریف شده بود از هنرمندان طنزپرداز کشور دعوت کردیم تا اگر اثری مرتبط با زاینده‌رود دارند، متن آن را ارسال کنند.
او با بیان اینکه در این جشنواره ۱۳ اثر تئاتر برگزیده شد، اضافه کرد: این آثار در پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خندستان اجرا و از بین آنها ۶ اثر برگزیده و جوایزی به آنها اهدا شد. همچنین مقرر شد تئاترهای اجرایی در جشنواره به غیر از اصفهان در چهار استان یزد، چهارمحال بختیاری، خوزستان و تهران که به نوعی درگیر موضوع آب و زاینده رود هستند، اجرا شود.
رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در نخستین قدم، ۶ تئاتر برگزیده از پنجم تا دهم فروردین ماه در اماکن پرتردد اصفهان همچون میدان امام حسین (ره)، ترمینال کاوه، پل خواجو، باغ فدک، ناژوان و سی و سه پل اجرا شد
او هدف از اجرای این طرح را رساندن صدای زاینده‌رود به گوش مردم کشور دانست و گفت: یکی از اصلی ترین محورهای ما بلند کردن صدای زاینده‌رود در عرصه ملی است.
سجادزاده بازخورد اجرای این تئاترها را قابل توجه دانست و اظهار کرد: به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان و از دوم تا هشتم اردیبهشت ماه نیز این تئاترها در اماکن پر تردد شهر تهران همچون اراضی عباس‌آباد، پل طبیعت، بوستان آب و آتش، برج میلاد، دریاچه شهدای خلیج فارس اجرا شد و خوشبختانه استقبال خوبی هم از این طرح صورت گرفت.
او با بیان اینکه در اصفهان بیش از یک هزار نفر و در تهران با توجه به تعداد کمتر اجرا (چهار تئاتر) تعداد قابل توجهی از شهروندان مخاطب این آثار قرار گرفتند، گفت: در سال جاری این تئاترها در چهارمحال و بختیاری و خوزستان اجرا خواهد شد که امیدواریم در سطح ملی تاثیرگذار باشد.