سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رینگ چهارم ترافیکی در حال تکمیل است، گفت: ین حلقه با حفظ اولویت هویت بصری و اجتماعی شهر به ما کمک می‌کند شبکه‌ای به‌هم پیوسته از محورهایی که می‌تواند با هم همپوشانی داشته باشد را داشته باشیم تا گرفتار بن‌بست و قفل شدن در حوزه شبکه معابر […]

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رینگ چهارم ترافیکی در حال تکمیل است، گفت: ین حلقه با حفظ اولویت هویت بصری و اجتماعی شهر به ما کمک می‌کند شبکه‌ای به‌هم پیوسته از محورهایی که می‌تواند با هم همپوشانی داشته باشد را داشته باشیم تا گرفتار بن‌بست و قفل شدن در حوزه شبکه معابر نشویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در حاشیه برگزاری اولین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلانشهرهای کشور اظهار کرد: اولویت‌دادن به انسان یا خودرو، چالشی است که امروز در حوزه حمل‌ونقل ایران، اصفهان و شماری از کشورها با آن مواجه هستیم.

وی افزود: این سوال در این چالش جدی مطرح است که اصالت را باید به خودرو داد یا به محیط زندگی، محیط زیست و آدم‌هایی که در این محیط زندگی می‌کنند؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طی یک دوره زمانی در کشورمان به این سمت‌وسو رفتیم که با توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل که بیشتر به حمل‌ونقل شخصی مربوط می‌شد، خواسته یا ناخواسته، اصالت به خودرو داده شد.

وی ادامه داد: به مرور زمان، احداث رینگ‌های ترافیکی، بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها بین محله‌ها فاصله انداخت و هویت شهری را به هویتی خودرو زده تبدیل کرد که البته این اولویت به اصالت خودرو داده شد، هرچند فارغ از مباحث انسانی و هویتی، این رویکرد و تاکتیک نه تنها در دنیا بلکه در کشور ما نیز جواب نداد.

ارتقا کیفیت زندگی با حفظ هویت شهری

صالحی با بیان اینکه هر چقدر مسیر برای ساخت تقاطع‌ها، پل‌ها و بزرگراه‌ها ادامه پیدا کند، باز هم سرعت تولید و استفاده از خودروهای شخصی از سرعت ایجاد زیرساخت‌های شهری و جاده‌ای بیشتر است، گفت: چالش اصلی این است که بپذیریم اصالت در زندگی امروزی با کیفیت در حوزه حمل‌ونقل، اصالت دادن به انسان و کاربر در بافت و هویت شهری است.

وی تاکید کرد: لازم است به‌دنبال راهکارها و مدل‌هایی باشیم که کیفیت زندگی با حفظ هویت شهری، حفظ اصالت انسان‌محور بودن معابر، فضای استفاده خانوادگی، سنت و فرهنگ ما این امکان و امتیاز را بدهد که شرایط مناسبی برای تردد در شهر داشته باشیم.

سرعت تولید خودروی شخصی بالاتر از احداث زیرساخت‌های شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امروزه سرعت استفاده و گرایش به خودروی شخصی و تولید خودرو بالا است و به هیچ عنوان در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری نمی‌توانیم به سرعت آن تولیدات برسیم.

وی با بیان اینکه تولید خودروی شخصی همواره چندین گام از ما جلوتر است، اظهار کرد: جدی‌ترین رویکرد در حوزه حمل‌ونقل و چالش‌های آن، ابتدا توجه به اتصال ظرفیت‌ها و معابر موجود است که شبکه‌ای به هم پیوسته و روان را با رعایت بافت شهری داشته باشیم، همچنین شبکه گلوگاه‌هایی مانند معابر جایگزین اصلی بزرگراهی و اتوبانی که در سطح محلات یا در مقیاس‌های پایین است را تکمیل کنیم و بتوانیم حلقه‌های محلی، منطقه‌ای و ناحیه کلان شهری را داشته باشیم.

رینگ چهارم ترافیکی در حال تکمیل است

صالحی خاطر نشان کرد: رینگ چهارم ترافیکی در حال تکمیل است؛ این حلقه با حفظ اولویت هویت بصری و اجتماعی شهر به ما کمک می‌کند شبکه‌ای به‌هم پیوسته از محورهایی که می‌تواند با هم همپوشانی داشته باشد را داشته باشیم تا گرفتار بن‌بست و قفل شدن در حوزه شبکه معابر نشویم.

وی اظهار کرد: این موضوع به این معنا نیست که همه معابر را به بزرگراه تبدیل کنیم، بلکه نباید بن بست و قفلی در معابر داشته باشیم؛ این موارد جزو سیاست‌های مجموعه دوره ششم شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری، همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است که باید به سمت مدیریت فرهنگ، تقاضای مصرف و هوشمندسازی کنترل ترافیک حرکت کنیم و راهی جز این نداریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با این شرایط و سبک زندگی که امروز شاهد و ناظر هستیم، باید فرهنگ‌سازی کنیم که البته نباید فقط به تبلیغات و اطلاع‌رسانی محدود شود، بلکه باید بر مؤلفه‌های نگرشی افراد تأثیر گذارد