استاندار کردستان گفت: جایگاه مدیریتی در استان محدود است و حتی‌المقدور از نیروهای جوان استفاده می‌کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در گردهمایی یاران ولایتمدار دولت مردمی که به همت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان در مجتمع فجراین شهر برگزار شد،اظهار داشت: از همه تلاش‌های […]

استاندار کردستان گفت: جایگاه مدیریتی در استان محدود است و حتی‌المقدور از نیروهای جوان استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در گردهمایی یاران ولایتمدار دولت مردمی که به همت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان در مجتمع فجراین شهر برگزار شد،اظهار داشت: از همه تلاش‌های نیروهای انقلابی که پشتوانه محمکمی برای انقلاب اسلامی هستند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در آغاز یک طلیعه جدید و دوره‌ای قرار گرفته که شاخصه‌های خاص خود را دارد گفت: آغاز به کار دولت انقلابیدر گام دوم انقلاب اسلامی بسیار مهم و مایه مباهات است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه اگر تاکنون کسی بیانیه گام دوم انقلابرا درک نکرده، بایدیک‌بار آن را بخواند، افزود: این بیانیهتاریخی چراغ راهی بوده که آیندگان نکات بسیار خوب،حقایقو واقعیت‌ها را در آن جستجو وبازگو و منطبق خواهند کرد و نگاه تیزبین و الهی رهبر انقلاب را به خوبی خواهند شناخت.

وی با درخواست اینکه در این دوره باید مسیر و سختی‌های طی‌شده ۴۳سال گذشته را مرور کنیم، تصریح کزد: باید بیانیه گام دوم انقلاب در عمل اجرایی شود و به آناهتمام ویژه داشته باشیم.

زارعی‌کوشا با ذکر اینکه کردستان امروز با قبل از انقلاب قابل مقابسه نیست، عنوان کرد: طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه در این استان کار نشده،بی‌انصافی استچراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه دولت‌ها اقدامات و خدمات زیادی به مزدمارائه داده اما اکنون نیزباید متناسب با شان‌ مردم و جایگاه کردستان کار و تلاش انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم کردستان حق و دین به گردن‌ نطام دارند، اذعان کرد: متاسفانه علی‌رغم همه کارهای انجام شده، نقاط ضعفی هم وجود داشته و از سوی دیگر متاسفانه جریان اصولگرایی کردستان مظلوم واقع شده و بنده به آناعتقاد دارم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه جریان انقلابی در کردستان به ویژه اهل‌سنت باید تقویت شود، ابراز داشت: پیشبرد این زویکرد را خدمت به نظام دانسته، چراکه این جریاندنبال اختلاقات نیست بلکه دنبال عدوالت‌ورزی است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان مظهر برادریو۸ وحدت شیعه و سنی است، افزود:خانواده‌های کردستانی با اقوام و مذاهب مختلفدر کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته و تبلیغاتدروغین دشمنان نظام و رسانه‌های معاند، کاملا کذب و هیچ نسبتی با واقعیت‌های کردستان ندارد

استاندار کردستان بیان داشت: کسانی‌که دنبال ایجاد تفرقه بین مردم این خطه از سرزمین ایران اسلامی هستند بدانند گول خورده و افکار شومشان هیچ‌گاه تحقق نخواهد یافت چراکه نقشه‌ها و توطئه‌های آنان با وضع موجود و واقعیت‌های کنونی کردستان تطابقی ندارد.

وی با بیان اینکه چکیده بیانیه گام دوم انقلاب “جوانگرایی”است، گفت: بنده معتقدماستاندار ۴۲ساله جوان نیست شاید از استانداران استان‌های دیگر کم‌سن و سال‌تر باشم اما جوانگرایی یعنی‌ کاری که در دفاع مقدس اتفاق افتاد و در جنگ طولانی مدت نابرابر یک وجب از خاک میهن جدا نشد.

زارعی‌کوشا جوانگرایی را اعتماد به نیروی جوان و کادرپروری دانست و افزود: حتما وظیفه داشته که این کار را انجام بدهیم اما برای تحقق این هدف به کمک، مشورت و همفکری نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان نیاز داریم.

وی اظهار کرد: بنده معتقدم به نقد گذشته نپردازم اما متاسفانه با وضعیت و واقعیت‌های تاسف‌باری مواجه‌ایم که گاها در برخی شرایط ما تصمیم‌گیرنده منحصر به‌فرد و نهایی نیستیم.

استاندار کردستان اذعان کرد: شاید برای ما دلچسپ‌تر این بود که بعد از گذشته یک هفته از آغاز به‌کارم، تیم مدیریتی خود را انتخاب می‌کردم اما شرایط مهیا نبود و طرح برخی انتقادات رسانه‌ای هم در این باره، سبقه انقلابی و مردمی‌ ندارد.

وی با بیان اینکه مردم از ما کار می‌خواهند، ادامه داد: ۱۵۰جایگاه مدیریتی در استان داشته اما در کل انتخاب فلان شخص برای مردم‌ مهم‌ نیست بلکه خدمات‌رسانی اصل بوده و بایدمسیر برای توسعه، تعالی و رفاه مردم فراهم شود.

استاندار کردستان با ابراز اینکه باید از نیروهایی استفاده شود که توانایی انجام کار داشته باشند، اعلام کرد: در مدت اخیر آغاز به‌کار دنبال شناسایی نیروهای شایسته بوده‌ایم و خود راموظف به شایسته‌گزینی دانسته و باید مدیران جدیدانقلابی، تحول‌گرا، فسادستیز و همراه دولت باشند.

وی با بیان اینکه مدیری می‌خواهیم که سالم و توان سالم‌سازی مجموعه خود را داشته باشد، گفت:قهرمان‌پروری و تغییرات و انتصابات هیجانی خلاف اقتضای تکلیف انقلابی ماست چراکهباید به حیثیت و آبروی افراد نیز توجه کنیم کما اینکه از وظایف خود نیز غافل نشده‌ایم.

زارعی‌کوشا تخصیص اعتبار ۸۳۰۰میلیارد تومانی در سفر اخیر وزیر نیرو برای استان را بی‌سابقه خواند و بیان کرد: مامحکوم به موفقیت هستیم،جایگاه‌های مدیریتی در کردستانمحدود و حتی‌المقدور از نیروهای جوان استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در جاهایی هم که نیروی جوان نداریم باید کادرسازی کرده تا در چهار سال آینده خلاءی دراین حوزه‌ها نداشته باشیم.

استاندار کردستان از تشکیل شوراهای مشورتی برای پیشبرد برنامه‌های دولت در همه شهرستان‌های استان خبر داد و ابراط داشت:نیروهای انقلابی در زمانی در جریان انتخابات فعالیت کزده که برایشان هزینه‌بردار بوده که امروز باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از جوانان شرایط قانونی مدیریتی را ندارند، اذعان کرد: جوانان توانمندی در استان داشته که دغدغه و انگیزه حضور و فعالیت در راستای اهداف نظام را داشته که وقتی به آنها مراجعه می‌کنید کسی تابحال به آنها مراجعه نکرده است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اختلاف سلیقه و تبعیض در مدیریت استانجایی ندارد، ادامه داد: در گذشته بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها براساس ذهنیت‌ها بوده که با واقعیات همخوانی نداشته که نگاه علمی و اساتید می‌تواند این خلاء‌ها را جبران کند‌.

وی حوزه اشتغال را نیازمند تقویت دانست و عنوان کرد: وضعیت اقتصادی استان نیز مناسب نیست و باید برای ارتقای سطح درآمد خانوارها و سرمایه‌گذاری‌ها نیز تلاش کرد که در همین راستا تا دو هفته آینده منطقه آزاد بانه و مریوان به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده و۱۵پروژه سرمایه‌گذاری عراقی تصمیم‌گیری خواهد شد و خبرهای خوبی در راه است.

استاندار کردستان ابراز داشت:حضور در این جمع مایه دلگرمی بوده که با همفکر همه نیروهای انقلابی می‌توان استان را به جایگاه خود برسانیم.

وی رضایت رهبر معظم انقلاب را در رضایت مردم دانست و تصریح کرد: باید همه مسئولان برای تحقق این امر مهم شب و روز تلاش کنند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه کارآمدی افراد باید در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: زمانی کسانی که با ادعای دهان پرکن به مملکت آمدند و همهگذشتگان را به باد انتقاد گرفتند، دیدیم که چقدر وعده‌هایشان واقعیت داشت!

وی ادامه داد: امروز با اتکال به خداوند و همکاری نیروهای انقلابی مسائل مختلف استان را شناسایی کرده تا کردستان جزو استان‌های برتر حوطه پیشرفت و آبادانی باشد.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه کردستان باید در حوزه پیشرفت نسبت به استان‌های کشور پیشگام باشد، اعلام کرد: سفرهای استانی رئیس‌جمهور و حضورآیت‌الله رئیسی در بین مردم، بسیار ارزشمند و مایه دلگرمی است، چراکهرئیس جمهور هم داشتیم که یک سال و نیم به بهانه رعایت پروتکل‌ها از اتاقشان خارج نشدند.

استاندار کردستان با بیان اینکه ما برای خدمت به مردم به میدان آمده و سرگرم بازی‌های رسانه‌ای و طراحی‌های سیاسی برخی‌هانخواهیم شد، یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی همچون وزیر کار در کابینه دولت حضور داشته که علاوه‌بر وی،همه وزرا برای کمک به توسعه کردستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان