‍ میزان خرید گندم تضمینی-مباشرتی گندم توسط شبکه تعاونی روستائی از ۲۸۲ هزار تن گذشت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، بهرام کوشکی ضمن اعلام ظرفیت ذخیره‌سازی به میزان ۱۷۴ هزار تن در استان متعلق به شبکه خبر داد: کردستان یکی از استان‌های اصلی و قطب تولید گندم در کشور است و […]

‍ میزان خرید گندم تضمینی-مباشرتی گندم توسط شبکه تعاونی روستائی از ۲۸۲ هزار تن گذشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، بهرام کوشکی ضمن اعلام ظرفیت ذخیره‌سازی به میزان ۱۷۴ هزار تن در استان متعلق به شبکه خبر داد: کردستان یکی از استان‌های اصلی و قطب تولید گندم در کشور است و هر ساله در فصل برداشت گندم بیش از ۵۵ درصد گندم تولید شده در استان توسط شبکه تعاون روستایی خریداری می‌شود.

کوشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۱ انبار با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و تعداد ۴ سیلو مکانیزه ذخیره سازی غلات با ظرفیت ۷۴ هزار تن متعلق به شبکه تعاون روستائی و کشاورزی در استان کردستان فعالیت دارند، گفت: سالانه به طور میانگین ۳ برابر میزان ظرفیت انبارها گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بصورت تضمینی مباشرتی از گندمکاران استانی خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کردستان در ادامه به فعالیت‌های شرکت تعاون روستایی در زمینه کشت قراردادی اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای کشاورزی قراردادی زنجیره گندم از تولید تا برداشت زیر نظر شرکت تعاون روستایی قرار می گیرد و رصد می شود. با توجه به سیاست‌های جدید سازمان جهاد کشاورزی اهمیت ویژه‌ای به تشکل‌ها شده است.

وی ضمن اعلام خرید ۲۸۲ هزار تن گندم در سطح استان توسط شبکه تا بیست و سوم مرداد ماه افزود: نتیجه این اعتمادها به تشکل‌ها موفقیت در الگوی کشت و بازاریابی محصولات است که در آینده بیشترشاهد آن در استان خواهیم بود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان