فعالیت «اتاق مادر و کودک» در پایانه‌های مسافربری صفه و کاوه مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: در آستانه روز جمعیت «اتاق مادر و کودک» و «سالمندان» در پایانه‌های صفه و کاوه آماده ارائه خدمات به مادران و سالمندان مسافر است. ‌به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل توکلی با اشاره به اینکه […]

فعالیت «اتاق مادر و کودک» در پایانه‌های مسافربری صفه و کاوه

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: در آستانه روز جمعیت «اتاق مادر و کودک» و «سالمندان» در پایانه‌های صفه و کاوه آماده ارائه خدمات به مادران و سالمندان مسافر است.

‌به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل توکلی با اشاره به اینکه اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار کودک شناخته شده است، اظهار کرد: یکی از مطالبات و نیازهای مسافران زن در پایانه‌های اصفهان، وجود مکانی امن و راحت برای مادران شیرده و زنان سالمند بود که در سال‌های گذشته در برنامه کاری مدیریت سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: رفع مشکلات حاصل از نبود امکانات لازم ویژه مادران و فرزندان شیرخوار در پایانه‌ها و ضرورت ایجاد اتاق مادر و کودک به‌عنوان یک موضوع مهم در سال‌های گذشته مطرح شده و اتاق‌های مادر و کودک در پایانه‌های صفه و کاوه به همت شهرداری اصفهان احداث شد.

«اتاق مادر و کودک» در پایانه‌های مسافربری صفه و کاوه دایر شده است

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی «اتاق مادر و کودک» و «سالمندان»، حفظ جایگاه و منزلت زنان و کودکان و سفارش دین مبنی بر رعایت حقوق زنان، بهداشت و اهمیت کودکان و تاکید بر احترام به سالمندان است.

وی تاکید کرد: معتقد هستیم حفظ حریم زنان، نیازهای خاص مادران شیرده و نوزادان و فراهم کردن امکانات رفاهی و آسایش مسافران، احترام به هویت اجتماعی آن‌ها و رضایتمندی بیشتر به همراه دارد.

توکلی گفت: بر همین اساس «اتاق مادر و کودک» در فضایی متفاوت از فضای داخل پایانه‌ها طراحی شده است، به‌نحوی که مادران می‌توانند در نهایت آرامش از آن استفاده کنند.

وی امکانات این فضا را شامل لوازمی همچون تخت، اسباب‌بازی، عروسک‌های متنوع و سرویس بهداشتی دانست و گفت: «اتاق مادر و کودک» در پایانه صفه در متراژ ۲۵ مترمربع و در پایانه کاوه در متراژی بالغ بر ۴۰ متر مربع در راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: تعویض پوشک، شیردهی، تعویض لباس و استراحت برای کودکان، سالمندان و توان‌خواهان بانو، جهت استراحت از جمله امکانات این اتاق در پایانه‌ها است.

وی اضافه کرد: استفاده از این امکانات رایگان و زیر نظر کارشناسان مستقر در پایانه‌های کاوه و صفه است و علاوه بر این خدمات، مشاوره رایگان در رابطه با شناسایی اختلالات رفتاری کودکان و ارجاع به مراکز درمانی تخصصی نیز انجام می‌شود.

توکلی با اشاره به ساعت فعالیت «اتاق مادر و کودک» گفت: این اتاق، روزانه از ساعت ۷:۰۰ تا ۲۳:۰۰ به مراجعان و مسافران زن خدمت‌رسانی می‌کند و محل استقرار آن در پایانه مسافربری کاوه، سالن شماره چهار جنب اطلاعات و در پایانه صفه، ضلع شرقی سالن اصلی است.

«اتاق مادر و کودک» در پایانه‌های مسافربری صفه و کاوه دایر شده است

وی گفت: نحوه اطلاع‌رسانی به‌صورت نصب تابلوهای نشانگر در سالن‌های پایانه‌ها و از طریق استقرار میز خدمت در محل اطلاعات پایانه مسافر انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به بازدید مدیران شهری کلان‌شهرها از اقدامات انجام شده توسط این سازمان خاطرنشان کرد: «اتاق مادر و کودک» و «سالمندان» از اقدامات مورد استقبال و تجربیات الگو گرفتن از فعالیت‌ها و توجه به جایگاه والای مادر و کودک است.