تاکنون یکصد و دو هزار گذرنامه جدید برای زائران اربعین حسینی در استان فارس صادر و اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ گذرنامه تمدید شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،سرهنگ مهدی افشین فر رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرمانده انتظامی فارس در گفت و گوی اختصاصی […]

تاکنون یکصد و دو هزار گذرنامه جدید برای زائران اربعین حسینی در استان فارس صادر و اعتبار ۶ هزار و ۵۰۰ گذرنامه تمدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،سرهنگ مهدی افشین فر رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرمانده انتظامی فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس گفت: افرادی که از ششم شهریور ۹۱ گذرنامه دریافت کرده و اعتبار گذرنامه آن‌ها به اتمام رسیده یا گذرنامه آن‌ها از شهریور ۱۴۰۱ کمتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد، می‌توانند برای دریافت برچسب تمدید در شیراز به اداره گذرنامه و در شهرستان‌های فارس به نمایندگی‌های این اداره مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده زائران اربعین حسینی در شهرستان‌ها برای تمدید اعتبار گذرنامه خود نیاز به مراجعه به شیراز ندارند، افزود: نماینده گذرنامه و نماینده پلیس اطلاعات شهرستان گذرنامه‌های تاریخ گذشته افراد را جمع آوری و به مرکز استان ارسال می‌کند و گذرنامه‌ها پس از نصب هولوگرام و مهر و امضا در شیراز، در کمتر از ۲۴ ساعت به صاحبانشان در شهرستان‌ها برگردانده می‌شود.
رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرمانده انتظامی فارس افزود: متقاضیان سفر زیارتی اربعین که گذرنامه ندارند نیز می‌توانند برای دریافت برگ تردد موقت که ویژه ماه صفر و برای یک بار سفر به کشور عراق در نظر گرفته شده به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

سرهنگ افشین فر با بیان اینکه ارائه مدارک مورد نیاز و حضور خود شخص برای احراز هویت و تطابق چهره شخص و عکس گذرنامه ضروری است افزود: اجازه رسمی پدر برای افراد کمتر از ۱۸ سال و اجازه رسمی همسر برای بانوان و نیز مدارک مربوط به وضعیت پایان خدمت برای آقایان الزامی است.
وی افزود: برای تسریع در صدور و تمدید اعتبار گذرنامه زائران اربعین حسینی، همکاران ما در اداره مهاجرت و گذرنامه از ساعت ۷ صبح تا ۱۸ در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
وی به زائران توصیه کرد با توجه به افزایش چند برابر درخواست گذرنامه نسبت به سال‌های گذشته، دریافت و یا تمدید اعتبار گذرنامه را به روز‌های منتهی به اربعین حسینی موکول نکنند .