در حالیکه روند ثبت شکایات از عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی نقاط محدود تهران همچنان ادامه‌دار است، ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان مشکلات را ناشی از عدم همکاری مدیران شهری مطرح کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مشکل «عدم آنتن‌دهی» تلفن همراه از جمله موضوعاتی است که همچنان جزو […]

در حالیکه روند ثبت شکایات از عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی نقاط محدود تهران همچنان ادامه‌دار است، ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان مشکلات را ناشی از عدم همکاری مدیران شهری مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مشکل «عدم آنتن‌دهی» تلفن همراه از جمله موضوعاتی است که همچنان جزو دغدغه‌های کاربران کشورمان است و وضعیت شکایات ثبتی در سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات که تنها سامانه رسمی برای ثبت و پاسخگویی به شکایات است، نیز نشان می‌دهد که تهرانی‌ها بیشترین میزان شکایات ثبتی را در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشتند.
«عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل» و «عدم آنتن‌دهی شبکه‌های ۳G و ۴G» نیز جزو مصادیق پرتکرار شکایات ثبتی در این سال‌ها از سوی کاربران تلفن همراه پایتخت بوده است.
موضوعی که بارها از سوی اپراتورهای تلفن همراه به عدم امکان ایجاد، توسعه و بهره‌برداری از سایت‌های جدید مربوط شده است و گویا براساس ادعای آنها نهادهای ذی‌ربط با امور شهری اجازه این توسعه را به آنها نمی‌دهند.
البته چون در این موضوع خود اپراتورها ذی‌نفع هستند، اعتبار ادعای‌شان به همان اندازه کاسته می‌شد.
اما اخیرا مرتضی رضایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران نسبت به این موضوع در یکی از شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده است.
وی در پاسخ به دغدغه مشابه شکایات ثبتی در ۱۹۵ که توسط یکی از کاربران این شبکه مطرح شده، صراحتا گفته است «متاسفانه در تهران با عدم همکاری مدیریت شهری برای توسعه شبکه مواجه هستیم که این امر موجب مشکل در برخی مناطق شده است.»
حال باید منتظر پاسخ مدیران حوزه شهری تهران به این واکنش صریح باشیم که چرا اجازه توسعه ارتباطات تلفن همراه در پایتخت را نمی‌دهند؟!