تردد زائران از مرز باشماق فعلا ممکن نیست فرماندار مریوان گفت: در حال حاضر تردد زائران از مرز باشماق به دلیل حجم بالای مراجعه کنندگان و نبود امکانات لازم در آنسوی مرز، ممکن نیست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل احمدی با بیان اینکه تا ساعتی پیش تردد از مرز باشماق […]

تردد زائران از مرز باشماق فعلا ممکن نیست

فرماندار مریوان گفت: در حال حاضر تردد زائران از مرز باشماق به دلیل حجم بالای مراجعه کنندگان و نبود امکانات لازم در آنسوی مرز، ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل احمدی با بیان اینکه تا ساعتی پیش تردد از مرز باشماق انجام می‌شد، اظهار داشت: به دلیل کمبود امکانات در اقلیم کردستان عراق و حجم بالای تردد زائران، فعلا تردد از مرز باشماق مریوان ممکن نیست و زائران تا رفع مشکل، صبور باشند.

وی از زائران خواست در محل های اسکان در شهر مریوان حضور داشته باشند و به مرز باشماق مراجعه نکنند و ادامه داد: به محض رفع مشکل از جانب طرف عراقی، تردد و پذیرش زائران انجام خواهد شد.

فرماندار مریوان با بیان اینکه از صبح امروز تاکنون ۲ هزار و ۱۳۶ زائر از مرز باشماق خارج شده اند، افزود: از ۱۴ شهریور تاکنون هفت هزار و ۷۸۷ زائر از این مرز برای عزیمت به عتبات عالیات استفاده کرده‌اند.

احمدی با اشاره به اینکه خروج زائران از مرز باشماق از ساعت ۶ صبح تا ۱۷ عصر انجام می‌شود، اضافه کرد: تعداد موکب‌ها در حال افزایش است و تاکنون مشکلی از لحاظ اسکان و پذیرایی از زائران وجود نداشته است

کویستان عبدالحکیمی/کردستان