رئیس هیات عامل ایمیدرو بر لزوم ایجاد جذابیت و انگیزه در بسته های سرمایه گذاری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس تاکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، وجیه اله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو در […]

رئیس هیات عامل ایمیدرو بر لزوم ایجاد جذابیت و انگیزه در بسته های سرمایه گذاری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، وجیه اله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست با مدیران سازمان صنعت، معدن و واگذاری معدن باشد چرا که یک سرمایه گذار به خوبی می تواند بهترین پیمانکاران فنی را نیز به کار گیرد.
جعفری ضمن اشاره به اهمیت انعطاف پذیری و اجرای صحیح فعال سازی در بسته های سرمایه گذاری افزود: توجه سازمان صمت استان ها به احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس می تواند اشتغال پایدار و رشد اقتصادی را برای مردم منطقه به ارمغان آورده و آن مناطق را از مزایای حاصل از اجرای این طرح ها بهره مند گرداند.
خدایار کریم نژاد، سرپرست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز اظهار کرد: طی سال جاری ۳۰ بسته سرمایه گذاری در ۱۹ استان در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: به سبب اینکه سازمان صمت استان زنجان از پیشگامان این حوزه است، اولین پایلوت در استان زنجان اجرا خواهد شد.
کریم نژاد ادامه داد: دو بسته سرمایه گذاری در محدوده های معدنی آهن بلوک زرین آباد و ماه نشان تعریف شده است که اسناد مزایده آنها این هفته نهایی شده و به زودی به فراخوان گذاشته می شوند.
همچنین طی این نشست محمد رضا کریمی مدیر اقتصادی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به همراه مدیران سازمان صمت این استان به بیان مسائل بسته های سرمایه گذاری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس پرداختند تا راهکارهای مناسب مورد بررسی قرار گیرد.
علاوه بر این، نحوه امتیاز دهی، قیمت گذاری، نوع مجوز، حریم بین محدوده ها و ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران جهت تحقق اهداف فعال سازی معادن نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت