مراسم آغاز ساخت پروژه مسکونی ۸۰۰ واحدی «نجم» روز جمعه ۲۸ بهمن ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مشهد مقدس برگزار شد.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم گفت: سازمان اقتصادی کوثر یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ایثارگران که ساخت مسکن است را پیگیری می‌کند که امیدواریم با دعای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران این اقدامات هر چه زودتر به نتیجه برسد.
معاون رئیس جمهور افزود: اگر مسئولان کشور تصمیمات مناسب اتخاذ کرده و شجاعانه پای تصمیم‌های خود بایستند مورد حمایت و کمک مردم قرار می‌گیرند.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مراسم تقدیر از عوامل و هنرمندان مجموعه «بچه زرنگ»، گفت: این سریال در مشهد ساخته شده است و مراسم تجلیل از عوامل و سازندگان آن شب گذشته برگزار شد. در مدت یک ساله اخیر حضور شهدا و موضوع ایثار و شهادت در تلویزیون و جشنواره‌ها چندین برابر افزایش داشته که دلیل آن تغییر رویکرد مدیران است.
وی با تأکید بر ضرورت رفع معارضین اموال و املاک سازمان‌های وابسته به بنیاد، گفت: تغییر رویکردها، کارکردها را تغییر می‌دهد و تغییر کارکردها بر روی تصمیم‌ها اثرگذار است و دارایی‌ها در بخش‌هایی مورد بهره‌برداری قرار گیرد که جامعه هدف استفاده از آن‌ها را لمس کند، رضایت این عزیزان را به دنبال خواهد داشت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از پایان این مراسم نیز در جمع خبرنگاران، گفت: با تعامل با شهرداری‌ها باید مجوز تغییر کاربری زمین‌هایی که ارزش مسکونی دارند برای تأمین مسکن ایثارگران اخذ شود و با سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی کوثر و یا جذب سرمایه‌گذار شهرک‌ها و واحدهای مسکونی برای ایثارگران ساخته شود.
معاون رئیس جمهور افزود: ساخت یک پروژه در هفته‌های اخیر و پیش از آغاز دهه مبارک فجر در شهر ری توسط سازمان اقتصادی کوثر آغاز شد و این نیز دومین پروژه محسوب می‌شود و هر کدام از املاک و اراضی در سراسر کشور که شرایط لازم برای ساخت واحدهای مسکونی را داشته باشد زیر بار خواهد رفت و تلاش بر این است که در یک بازه زمانی مشخص به طرح جهش ملی مسکن در راستای مولدسازی اموال‌ و دارایی‌ها کمک شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برخی زمین‌های در اختیار بنیاد خارج از شهر و برای احداث واحدهای مسکونی فاقد شرایط لازم است، گفت: از زمین‌های مناسب در اختیار بنیاد پس از توافق با مسئولان محلی و اخذ مجوزهای لازم برای پروژه‌های احداث مسکن ایثارگران استفاده خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در صورت همکاری سازمان‌های ذیربط حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور با توجه به اراضی که در اختیار سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اموال و املاک کوثر است ساخته شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان الگو است و ما نباید به فکر افزایش درآمد بلکه باید به فکر گره‌گشایی از کار مردم به ویژه خانواده‌های ایثارگر باشیم.
ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر نیز در این مراسم با تأکید بر ضرورت مولدسازی دارایی‌های ایثارگران، گفت: حضرت امام (ره) دارایی‌هایی را در اختیار بنیاد قرار دادند تا برای جامعه ایثارگری هزینه شود و این دارایی‌ها در گذشته می‌توانست گره از کار جامعه ایثارگری باز کند و یا توسط خود ایثارگران سرمایه‌گذاری شده و از محل درآمد آن معیشت خانواده‌ها تأمین شود.
وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر در سال جاری به وعده سود ۳ هزار میلیارد تومانی نزدیک شده است، گفت: این سازمان در گذشته ۱۴۰ شرکت داشته است اما روزی که این سازمان به مدیریت جدید تحویل شد ۴۰ شرکت در اختیار داشت و در طول ۱۲ سال قبل ۱۹۵۰ میلیارد تومان به بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت شده بود که البته ۱۵۵۰ میلیارد تومان مربوط به ۲ سال آخر از طریق فروش سهام بوده یعنی در طول ۱۰ سال قبل کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان به بنیاد پرداخت شده و ۱۰۰ شرکت هم از بین رفته است.
گفتنی است، پروژه مسکونی ۸۰۰ واحدی «نجم» در ۴۶ قطعه در خیابان فدائیان اسلام در منطقه ۷ مشهد مقدس و در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع احداث می‌شود.