ساعی عضو کمیته توسعه فدراسیون جهانی تکواندو شد.
ساعی عضو کمیته توسعه فدراسیون تکواندو جهانی شد.

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو پس از انتخاب هادی ساعی به عنوان عضو کمیته توسعه WT از وی به عنوان سرمایه ارزشمند تعبیر کرد.

چانگ وون چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران، «هادی ساعی» را به عنوان عضو جدید کمیته توسعه فدراسیون جهانی انتخاب کرد.

در این نامه آمده است که هادی ساعی از میان ۴۸۰ نفر تا پایان مسابقات جهانی ۲۰۲۵ برای عضویت در این کمیته انتخاب شده است.

رئیس فدراسیون جهانی خطاب به ساعی اعلام کرد: شما یک سرمایه ارزشمند برای فدراسیون جهانی تکواندو هستید و خود را وقف آن خواهید کرد. پیشاپیش از شما تشکر می‌کنم و مشتاقانه منتظر همکاری با شما هستم.

هادی ساعی بنه‌کهل (زادهٔ ۲۰ خرداد ۱۳۵۵ در شهر ریتکواندوکار پیشین، رئیس فدراسیون تکواندو و بازیگر ایرانی است. او با کسب دو نشان طلا و یک نشان برنز تکواندو در بازی‌های المپیک، پرافتخارترین ورزش‌کار ایرانی در تمام ادوار این بازی‌ها است.

هادی ساعی در دورهٔ سوم و دوره چهارم (از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) عضو شورای شهر تهران بود و در دورهٔ چهارم توانست به عضویت هیئت رئیسهٔ این شورا درآید.

ساعی در مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو در تاریخ ۱۵ دی ۱۴۰۰ توانست با کسب ۲۹ رأی از مجموع ۵۶ رأی اعضای مجمع، به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو انتخاب شود.

زندگی‌نامه

وی متولد ۲۰ خرداد ۱۳۵۵ در شهر ری است.

پدر و مادر هادی ساعی اهل روستای بنه کهل از توابع شهرستان بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی می‌باشند.

خواهر کوچک او مهروز ساعی از تکواندوکاران پیشین تیم ملی ایران است.

اهدای مدال به زلزله‌زدگان بم

هادی ساعی در دی ۱۳۸۲، پس از وقوع زمین‌لرزه بم مدال‌های خود را برای کمک به زلزله زدگان اهدا کرد. شهرداری بم به پاس این کار انسان دوستانه هادی ساعی یک خیابان از میدان نخل تا تقاطع طالقانی را در شهر بم به نام هادی ساعی نام گذاری نمودند.

ساعی پس از قهرمانی در المپیک ۲۰۰۸ پکن در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مدال‌اش را به مردم ایران و آذربایجان به خصوص زادگاه پدر و مادرش شهرستان بستان‌آباد تقدیم کرد.