همه مدیون ۱۶ شهید آتش‌نشان پلاسکو هستیم رئیس مجلس گفت: تا آخر عمر خود را مدیون ۱۶ شهید آتش‌نشان می‌دانم، زیرا که جانفشانی و ایثار آن‌ها به ما آموختند ایران و ایرانی ارزش جان‌فشانی دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدباقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در آئین گرامیداشت شهدای آتش نشان پلاسکو که در مسجد امام حسن […]

رئیس مجلس گفت: تا آخر عمر خود را مدیون ۱۶ شهید آتش‌نشان می‌دانم، زیرا که جانفشانی و ایثار آن‌ها به ما آموختند ایران و ایرانی ارزش جان‌فشانی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدباقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در آئین گرامیداشت شهدای آتش نشان پلاسکو که در مسجد امام حسن عسکری(ع) صفائیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و به‌ویژه شهدای آتش‌نشان اظهار داشت: فضائل ماه رجب زیاد است و باید از لیله الرغائب و ایام ماه رجب و شعبان برای ورود به رمضان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو یادآور جانفشانی رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس بود، افزود: در هنگام وقوع حادثه پلاسکو، قیاسی کردم هرچند مع‌الفارق بود، اما هر وقت رزمنده‌ای از خانه خداحافظی می‌کند مجاهدت را شروع کرده و شهدای آتش نشان نیز همین گونه جهاد می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: رشادت و فداکاری آتش نشانان به گونه‌ای است که تا آخر عمر خود را مدیون این ۱۶ شهید آتش‌نشان می‌دانم.

قالیباف تصریح کرد: ایثارگری و به دل آتش زدن آتش نشانان ایثاری از جنس امید، همدلی، شجاعت و اوج عقلانیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان حادثه آتش‌سوزی و سپس فروریختن ساختمان پلاسکو، آتش نشانان داخل ساختمان در تلاش بودند تا کسی در ساختمان نمانده باشد، در حالی که می‌توانستند از ساختمان خارج شوند، اما ماندند و به ما آموختند ایران و ایرانی ارزش جان‌فشانی دارد.