رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تحقق سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با همکاری شهرداری، گفت: امروز باید از زیرساخت‌های گردشگری موجود در شهر به نحو احسن بهره ببریم و ارتقای عملکرد آنها را دنبال کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر […]

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تحقق سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با همکاری شهرداری، گفت: امروز باید از زیرساخت‌های گردشگری موجود در شهر به نحو احسن بهره ببریم و ارتقای عملکرد آنها را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان،مصطفی نباتی‌نژاد در نشست کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان که به میزبانی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ذیل کمیسیون اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر دو کارگروه توسعه گردشگری و کارگروه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا به تازگی با معاون جدید گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان جلسات و گفت‌وگوهای فشرده‌ای در خصوص توسعه گردشگری در شهر اصفهان داشته‌ایم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص مجموعه اقدامات کارگروه توسعه گردشگری در زمینه رایزنی، دیپلماسی و پیگیری، تصریح کرد: جلسات متعدد هم‌افزایی، مسئله‌شناسی با حضور ذی‌نفعان در ابعاد مختلف گردشگری و صنایع دستی برگزار خواهد شد تا ایده‌ها و نظرات آنها را دریافت و درصدد رفع مشکلات براییم.

وی ادامه داد: ذی‌نفعان در سایر نهادها نیز باید برای رفع مشکلات حوزه گردشگری دور یک میز جمع شوند تا در قالب تفاهم‌نامه‌هایی اتفاقات مبارکی رقم بخورد.

نباتی‌نژاد افزود: پیگیری تصویب تقویم رویدادهای گردشی، تعامل با کارگروه بافت تاریخی شهر به منظور بازدید از محورهای تاریخی شهر که به عنوان سنگ بنای گردشگری شهر محسوب می‌شود، بازدید از سایت‌های جدیدالاحداث گردشگری، بازدید از زیرساخت‌های در حال ساخت همچون هتل‌ها، منطقه گردشگری صفه و ناژوان، بررسی زیرساخت‌های مواصلاتی و حمل‌ونقل ریلی، پایانه‌ها و فرودگاه، پیگیری برگزاری رویدادهای حل مسئله و نوآورانه با حضور کارآفرینان جوان از جمله برنامه‌های کارگروه توسعه گردشگری شورای اسلامی شهر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرداری اصفهان ساختاری مبنی بر سازمان گردشگری وجود ندارد و دستور این جلسه نیز چاره‌سازی برای ایجاد ساختاری در حوزه گردشگری است، تنها در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، یک اداره گردشگری وجود دارد که باید تقویت شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: نظرات مختلفی در زمینه ایجاد سازمان گردشگری وجود دارد، نخستین نظر ساماندهی وضع موجود و مدیریت وضع موجود به صورت بهینه است، اما معتقد هستیم نباید وقت خود را تنها صرف ساختارسازی و بهینه‌سازی کرد.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه و تحقق سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با همکاری شهرداری از اولویت‌ها است، گفت: امروز باید از زیرساخت‌های گردشگری موجود در شهر به نحو احسن بهره ببریم و ارتقای عملکرد آنها را دنبال کنیم