معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان مردم وفادار بانه را سرمایه های اصلی نظام اسلامی دانست و گفت: مردم آگاه بانه، با حفظ اتحاد و همبستگی خود همواره حافظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و دشمنان را در رسیدن به مقاصد شوم شان ناکام گذاشته اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان مردم وفادار بانه را سرمایه های اصلی نظام اسلامی دانست و گفت: مردم آگاه بانه، با حفظ اتحاد و همبستگی خود همواره حافظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و دشمنان را در رسیدن به مقاصد شوم شان ناکام گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کمال خدری فرماندار بانه در نشست هماهنگی برگزاری باشکوه یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد بانه اظهار داشت: شهر مرزی بانه در سال‌های دفاع مقدس آماج حملات ارتش بعث عراق بود و در این میان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی و کشورکرده است.

وی گفت: در سال ۱۳۶۳ مردم شهرستان بانه با زبان روزه آمده بودند تا یاد شهدای قیام ۱۵ خرداد ۴۲ قم را با برگزاری راهپیمایی گرامی بدارند که خود نیز به این شهدا پیوستند و قیام خونین دیگری در این شهر شکل گرفت و ۶۰۶ نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که ۲۰۰ نفر شهدای انصار و ۴۰۰ نفر شهدای مهاجر بودند و ۲۰۰ هم به درجه جانبازی نائل شدند.

خدری افزود: اگر چه هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خاطرات تلخ و شیرین زیادی به همراه داشته است اما بمباران اجتماع بزرگ مرزنشینان روزه دار بانه در ۱۵ خرداد ۶۳ به عنوان یک حادثه تلخ و فراموش نشدنی و فاجعه بزرگ انسانی در اذهان عمومی مردم مرزدار ماندگار شده و سینه به سینه به نسل‌های آینده منتقل می‌شود لذا ضرورت دارد که این چنین روز خونینی در تقویم ملی کشور ثبت شود و این خواسته مردم و معتمدین شهرستان بانه است.

تقویم ایثار و شهادت کردستان تدوین شود

شهسواری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در ادامه اضافه کرد: بسیاری از ملت شهید پرور ایران اسلامی اطلاع چندانی از این جنایت تاریخی ندارند به همین دلیل برجسته کردن این واقعه ضرورتی انکار ناپذیر است چرا که این حادثه تاریخی هنگام راهپیمایی مردم به مناسب گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ اتفاق افتاده است.

وی گفت: ۱۵ خرداد بانه یکی از خونین‌ترین حوادث تاریخ بود که بسیاری از خانواده‌ها را عزادار کرد و زنان و کودکان بی دفاع زیادی در این روز به شهادت رسیدند و ۶۰۶ نفر به شهادت رسیدند که لازم است استاندار کردستان تدوین تقویم ایثار و شهادت را مدنظر قرار دهند.

کردستان یکی از محورهای اصلی مقاومت در هشت سال دفاع مقدس بوده است

«عزیزالله رضاعی» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: تقدیم ۶۰۶ نفر شهید از شهرستان بانه سندی بر حقانیت مردم کردستان است که لازم است شکایتی از سازمان حقوق بشر در این حوزه داشته باشیم .

شهسواری گفت: از برگزاری این یادواره شهدا می توان به محور ایثار و مقاومت یاد کرد چرا که کردستان یکی از محورهای اصلی مقاومت در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: حضور گسترده ای از اقشار مختلف مردم در یادواره شهدای ۱۵ خرداد بانه باید انجام شود چرا که دشمن به دنبال فضایی است که از این چنین برنامه هایی در جهت منافع خود سوء استفاده کند پس لازم است که بهره ی فرهنگی و اجتماعی در این مراسم صورت گیرد.

ثبت در تقویم ملی کشور به نام روز مقاومت مردم بانه

در ادامه مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان مردم وفادار بانه را سرمایه های اصلی نظام اسلامی دانست و گفت: مردم آگاه بانه، با حفظ اتحاد و همبستگی خود همواره حافظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و دشمنان را در رسیدن به مقاصد شوم شان ناکام گذاشته اند.

وی گفت: چنین اتفاقی که در بانه رخ داد یک اتفاق نادر در تاریخ جنگ تحمیلی بوده است و شهید شدن ۶۰۶ نفر در یک ساعت بسیار غم انگیز است و این از یک طرف نماد ظلم استکبار در حق مردم بی دفاع ایران و از طرفی هم نماد مظلومیت مردم شهرستان بانه است لذا گرامیداشت و برگزاری یادواره هر ساله ی این برنامه کاری اساسی را می طلبد و مسئولیت داریم که هر ساله این برنامه را با شکوه تر از سالهای گذشته برگزار کنیم.

رمضانی تاکید کرد: لازم است که ثبت این چنین روزی در تقویم ملی کشور به نام روز مقاومت مردم بانه انجام شود.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای ۱۵ خرداد شهرستان بانه ۱۸ خرداد ماه در شهرستان بانه و با حضور سخنران کشوری و خانواده های معزز شهدا برگزار می شود.