قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص احتکار در کشور نیز بیان داشت: با بیان اینکه احتکار تجاری کمترین سهم را در کمبود کالا دارد، گفت: احتکار خانگی ۷ برابر بیشتر احتکار تجاری است و احتکار تجاری کمترین سهم را در کمبود کالا دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد صادق […]

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص احتکار در کشور نیز بیان داشت: با بیان اینکه احتکار تجاری کمترین سهم را در کمبود کالا دارد، گفت: احتکار خانگی ۷ برابر بیشتر احتکار تجاری است و احتکار تجاری کمترین سهم را در کمبود کالا دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد صادق مفتح امروز سه شنبه هشتم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم واژه مدیریت بازار را به جای واژه تنظیم بازار استفاده و بستر بورس به عنوان شفاف‌ترین ابزار جهت مدیریت بازار انتخاب شد.
مفتح اذعان کرد: در بازار سیمان، شیشه و فولاد توانستیم با فروش محصولات در بورس کالا به مدیریت بازار کمک کنیم.

وی افزود: امسال قطعی برق خانگی نداشتیم و علی رقم قطعی و محدودیت مصرف برق در صنایع فولاد و سیمان و افزایش قیمت‌های جهانی، بازار نسبتاً آرامی را در این محصولات فولادی و سیمانی داشتیم.
مفتح با بیان اینکه قیمت باید کشف شود و نباید تعیین شود ، گفت: مخالف قیمت‌گذاری دستوری روی کالاها هستیم.

وی اضافه کرد: دردولت سیزدهم با یک تغییر رویکردی روبرو بودیم که قیمت گذاری روی کالاها و محصولات پایه شروع شد.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانیبا بیان اینکه رویکرد صادرات نباید مبتنی بر مازاد تولید باشد، گفت: باب تولید برای صادرات باید شکل بگیرد که این از جمله تغییر رویکردهایی است که درصدد اجرایی شدن آن هستیم؛ کشورهای همسایه منتظر این نمی‌مانند که ظرفیت‌های صادراتی ما در چه زمانی فراهم است.

مفتح خودمالکی را مصیبت بزرگ بندی اقتصاد کشور دانست و افزود: نزدیک به ۲۵ هزار مرغداری خرد در کشور داریم و باید با برنامه‌ریزی این موضوع را برطرف کنیم.

وی به مسئله احتکار اشاره کرد و گفت: احتکار تجاری کمترین سهم را در کمبود کالا دارد، گفت: احتکار خانگی ۷ برابر بیشتر احتکار تجاری است و احتکار تجاری کمترین سهم را در کمبود کالا دارد.
در ادامه این نشست خبری رئیس سازمان صمت استان اصفهان با بیان اینکه امسال در دولت سیزدهم پروژه های مهمی به اجرا درآمد ، گفت: پروژه عظیمی که در کشور کلید خورد مردمی سازی یارانه‌ها بود که اقدام و حرکتی شجاعانه از سوی رئیس جمهور بود که با همکاری و همراهی خوب مردم این طرح اجرا شد.

امیرحسین کمیلی بیان داشت: در این دوره هماهنگی بسیار خوبی بین سازمان توسعه تجارت و وزارت امورخارجه برقرار شد گرفته است که این ارتباط و هماهنگی در دوره‌های قبلی وجود نداشت که این اقدام، چشم انداز و دورنمای بسیار خوبی را نشان می‌دهد.
خبرنگار: الهام خانی