امنیت ، پایه و اساس توسعه و پیشرفت استان است حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری کامیاران اظهار داشت : سال گذشته دشمنان با برنامه ریزی جامع و کامل وارد میدان مبارزه با نظام جمهوری اسلامی شدند و خوشبختانه مردم با همبستگی و حفظ هویت اسلامی […]


امنیت ، پایه و اساس توسعه و پیشرفت استان است


حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری کامیاران اظهار داشت : سال گذشته دشمنان با برنامه ریزی جامع و کامل وارد میدان مبارزه با نظام جمهوری اسلامی شدند و خوشبختانه مردم با همبستگی و حفظ هویت اسلامی ، دینی و ملی ، آنان را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشتند .


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رئیس کل دادگستری استان کردستان در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین ، اظهار داشت : همایش جهانی تمدن ساز اربعین هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می شود و امسال مردم استان کردستان برای دومین سال میزبان زوار سید و سالار شهیدان هستند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد : رهبر معظم انقلاب همواره بر هدفمند و برنامه محور بودن اقدامات دستگاه قضایی تاکید داشته و در چند سال اخیر این موضوع نصب العین روسای قوه قضاییه و بدنه این دستگاه قرار گرفته است .
حجت الاسلام حسینی افزود : سند تحول قضایی و فرامین رهبر انقلاب بعنوان اسناد بالادستی در تدوین برنامه عملیاتی سالانه لحاظ شده است .
وی به تعریف شاخصهای هدفمندی و برنامه محور بودن در دستگاه قضایی اشاره کرد و بیان کرد : شناخت وظایف ، برطرف کردن موانع موجود و لزوم شناخت مسیر در جهت اجرا و تحقق عدالت و رضایتمندی مردم از جمله این موارد هستند .
رئیس دستگاه قضایی استان خاطرنشان ساخت : یکی از موارد مهم سند تحول قضایی دسترسی آسان مردم به مسئولین قضایی است که خوشبختانه این موضوع در دادگستری استان کاملا محقق شده و مردم می توانند به آسانی مشکلات خود را با مدیران دادگستری استان در میان بگذارند .
حجت الاسلام حسینی در ادامه به موضوع مهم تامین امنیت در استان اشاره کرد و گفت : سال گذشته دشمنان با برنامه ریزی جامع و کامل وارد میدان مبارزه با نظام جمهوری اسلامی شد و خوشبختانه مردم با همبستگی و حفظ هویت اسلامی ، دینی و ملی ، دشمنان را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشتند.
وی افزود : محاسبات دشمن در دو حوزه به شکست منجر شد که یکی از آنها حمایت و تعصب مردم نسبت به نظام اسلامی ، خون شهدا و تمامیت ارضی کشور بود و دیگری همبستگی و همدلی میان مسئولین نظام بود که باعث سرافکندگی و شکست دشمن شد .
رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد : متاسفانه در سال گذشته آشوبگران خسارت های زیادی به کشور وارد کردند که با تدبیر حکیمانه و پدرانه مقام معظم رهبری در استان کردستان حدود ۹۰ درصد از افرادی که در این اغتشاشات شرکت کرده و جزء عناصر فریب خورده قرار گرفتند ، مشمول این عفو شدند.
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد : تامین امنیت ، خط قرمز ایران اسلامی و تمامی کشورهاست و اساسا بدون تامین امنیت توسعه و پیشرفت محقق نخواهد شد .
وی افزود : باید بسیار مراقب باشیم تا دوباره فریب نقشه شوم دشمن را نخوریم چرا که در صورت تکرار این اتفاقات،دگربار برخورد نظام توام با مدارا نخواهد بود و دستگاه قضایی استان با جدیت با هرگونه اقدامی که امنیت استان را مخدوش کند ، برخورد خواهد کرد .
رئیس کل دادگستری استان در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم توجه به معیشت کارکنان دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود : با توجه به حساسیت بالای کار دستگاه قضایی از این جهت که حافظ جان ، مال و ناموس مردم است ، می طلبد تا وضعیت معیشتی کارکنان این دستگاه ارتقاء یابد .
در پایان این مراسم ، ضمن تقدیر از زحمات حسین محسنلو ، منصور مهدوی به عنوان رئیس جدید دادگستری کامیاران معرفی شد و حکم انتصاب خود را از رییس کل دادگستری استان دریافت کرد ‌.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان