افشای ابعاد جدیدی از تلاش ترامپ برای ساقط کردن نتایج انتخابات دادگاهی در جورجیا دستور داد نتایج تحقیقات هیات منصفه درباره تلاش ترامپ برای ساقط کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ منتشر شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری رویترز،انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا یکی از جنجالی‌ترین انتخابات‌ها در […]

افشای ابعاد جدیدی از تلاش ترامپ برای ساقط کردن نتایج انتخابات

دادگاهی در جورجیا دستور داد نتایج تحقیقات هیات منصفه درباره تلاش ترامپ برای ساقط کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ منتشر شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،
به نقل از خبرگزاری رویترز،انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا یکی از جنجالی‌ترین انتخابات‌ها در تاریخ این کشور بود؛ انتخاباتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت از پذیرش نتایج آن خودداری کرد و با تشویق طرفدارانش برای حمله به ساختمان کنگره، باعث زیرسوال آمریکا شد. با این حال، مقامات قضایی فدرال و ایالتی، چند پرونده در این زمینه علیه وی تشکیل داده اند.

یک قاضی ایالتی امروز (دوشنبه) اعلام کرد بخش‌هایی از گزارش هیات منصفه ویژه ایالت جورجیا درباره تلاش‌های دونالد ترامپ برای ساقط کردن نتایج انتخابات در این ایالت در سال ۲۰۲۰ می‌تواند به صورت علنی منتشر شود. با این حال، هرگونه توصیه در مورد اتهام‌های جنایی درباره ترامپ فعلا به صورت سر به مهر باقی خواهد ماند.

ایالت جورجیا یکی از ایالت‌هایی است که به طور سنتی جمهوریخواه به حساب می‌آید، ولی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ به جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ رای داد. همین موضوع باعث شد ترامپ بکوشد شائبه تقلب در انتخابات را مطرح کرده و با فشار به مقامات جمهوریخواه این ایالت، نتایج صندوق‌های رای را بازگرداند.

مقامات ایالتی می‌گویند اقدام ترامپ تلاشی برای ساقط کردن نتیجه انتخابات بوده و به همین دلیل پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده است.

نتایج یافته‌های هیات منصفه ایالت جورجیا که از زمان افشای گزارش نهایی در ماه ژانویه همچنان مسکوت مانده بود، این توانایی را دارد که به طور بالقوه مبنایی برای پیگرد قانونی ترامپ و همکارانش به دلیل تلاش برای تغییر در نتایج انتخاباتی که با پیروزی بایدن همراه بود، بشود.

رابرت مک بورنی، قاضی دادگاه عالی منطقه فولتون با صدور دستوری اعلام کرد سه بخش گزارش هیات منصفه درباره پرونده ترامپ شامل مقدمه، نتیجه گیری، و بخشی که در آن هیات منصفه نگرانی خود را درباره برخی از شاهدان که ممکن است تحت سوگند دروغ گفته باشند اعلام کرده اند، باید روز پنجشنبه منتشر می‌شود. با این حال، گزارش کامل این پرونده فعلا منتشر نخواهد شد.