منابع آگاه مصری اعلام کردند که یک هیات امنیتی بلند پایه مصری پس از حادثه مرزی اخیر به تل‌آویو سفر کرده و پیامی را به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر نقض قوانین امنیت مرزها ابلاغ کرده اند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از سایت شبکه روسیا الیوم، طبق گفته این منابع، این هیات […]

منابع آگاه مصری اعلام کردند که یک هیات امنیتی بلند پایه مصری پس از حادثه مرزی اخیر به تل‌آویو سفر کرده و پیامی را به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر نقض قوانین امنیت مرزها ابلاغ کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از سایت شبکه روسیا الیوم، طبق گفته این منابع، این هیات مصری با این سفر دو هدف را دنبال کرده است؛ نخست آرام کردن اوضاع پس از درگیری مرزی در منطقه مرزی استان سینای شمالی و بستن این پرونده و دوم پیش بردن پرونده میانجیگری میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین.

به گفته این منابع، سفر هیات امنیتی به ریاست مسوول پرونده اسرائیل در سازمان اطلاعات کل به تل‌آویو انجام شد و این هیات حامل پیام ویژه عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی بوده است. در این سفر مقدمات گفت‌وگوی تلفنی عبد الفتاح سیسی رییس جمهور مصر و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی فراهم شد.

این منابع همچنین گزارش دادند که سفر این هیات چند ساعته بود و در آن درباره بستن پرونده حادثه مرزی با اتخاذ اقداماتی در راستای آرام کردن فضای عمومی در اسرائیل رایزنی شد.

این منابع همچنین اعلام کردند که این هیات نارضایتی مصر را از اظهارات رسانه‌ای مقامات رژیم صهیونیستی درباره این حادثه ابراز کرد.

طبق این گزارش، یکی از پیام‌های منتقل شده توسط هیات مصر به مقامات رژیم صهیونیستی چشم پوشی این رژیم از حوادث مشابه و نقض‌های صورت گرفته در مناطق مرزی توسط نظامیان صهیونیست بوده است.

این منبع با اشاره به اینکه سفر هیات مصری تنها به بحث در مورد پیامدهای حادثه مرزی محدود نشده، تصریح کردند: از جمله دیگر برنامه‌های هیات مصر، تکمیل مذاکرات جاری در قاهره میان مقامات سازمان اطلاعات عمومی و هیات‌های فلسطینی بود.

این سفر پس از آن انجام شد که در جریان عملیات ضد صهیونیستی یک سرباز مصری در مرز این کشور با سرزمین های اشغالی، سه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند.

سرباز ۲۳ ساله ارتش مصر به نام «محمد صلاح» بامداد روز شنبه (۱۳ خرداد)، در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آن‌ها را از پای درآورد.

این درگیری ساعت چهار و نیم بامداد همان روز در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده، رخ داد. معاهده سازش بین حکومت مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۸ میلادی بین دوطرف امضا شد.

این درگیری و تبعات آن موجی از انتقادات علیه این اقدام و ضعف عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت و حتی موجب شد یک گردان از نظامیان رژیم صهیونیستی از انجام خدمت نظامی در مرز مصر خودداری کردند.

کمیته تحقیقات درباره عملیات ضدصهیونیستی اخیر در مرز مصر با سرزمین‌های اشغالی روز گذشته، با ارائه جزئیات جدیدی از آن، از شکست‌ نظامی ارتش رژیم اشغالگر در پی این عملیات پرده برداشت و اعلام کرد: نظامیان ما صدای تیراندازی را با صدای باد اشتباه گرفتند.

این نتایج نشان داد که دو نظامی صهیونیست در ۲۰۰ متری محل عملیات مستقر بوده‌ و صدای شلیک چهار گلوله را شنیده اند اما به ظن اینکه، صداهای شنیده شده، صدای باد بوده یا اینکه یک اتفاق معمول در این منطقه رخ داده، اقدام به گزارش آن نکرده‌اند.