کتابخانه های عمومی کردستان آماده میزبانی از زائران اربعین در مرز باشماق است سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان از برپایی موکب ویژه کتابخانه های عمومی در مرز رسمی باشماق خبر داد و گفت: این نهاد فرهنگی در ایام راهپیمایی اربعین آماده میزبانی از زائران حسینی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

کتابخانه های عمومی کردستان آماده میزبانی از زائران اربعین در مرز باشماق است

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان از برپایی موکب ویژه کتابخانه های عمومی در مرز رسمی باشماق خبر داد و گفت: این نهاد فرهنگی در ایام راهپیمایی اربعین آماده میزبانی از زائران حسینی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معصومه حسنی خونسار سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان اظهار کرد: موکب کتابخانه های عمومی از ۵ لغایت ۱۵ شهریور با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی آماده میزبانی از زائران اربعین در سال جاری است.

وی عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هر سال اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی در ایام اربعین حسینی کرده است، اما برپایی موکب در استان کردستان برای نخستین بار است که صورت می گیرد.
حسنی خونسار گفت: بر این اساس اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در راستای عمل به رسالت فرهنگی، اجتماعی و کتاب‌محور خود، تلاش کرده تا با شعار «سر فصل کتاب عشق ما، حسین علیه‌­السلام است»، ضمن استفاده از ظرفیت این ایام، خدمات خود را در بین اقشار مختلف مردم و به ویژه زائران اباعبدالله علیه‌السلام توسعه دهد.
وی تصریح کرد: در موکب اداره کل کتابخانه های عمومی کردستان برنامه هایی از جمله عضوگیری رایگان، قصه گویی، پرده خوانی، نمایش کتاب، نشست کتاب خوان و نشست های جمع خوانی با محوریت اربعین برای زوار امام حسین علیه‌السلام انجام می گیرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان بیان کرد: در مجموع خدمات موکب‌ در سه حوزه خدمات عمومی شامل اسکان و پذیرایی، توزیع اقلام ضروری و ملزومات بهداشتی، اشاعه محتوای اربعینی و نیز خدمات فرهنگی خواهد بود.

وی با اشاره به تنوع برنامه‌های فرهنگی در این موکب‌ها افزود: محور اصلی برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها، کودکان و نوجوانان است که نقاشی، رنگ‌آمیزی، پرده‌خوانی، قصه‌گویی، کاردستی، اوریگامی و… بخشی از این برنامه‌ها برای کودکان است.

حسنی خونسار با اشاره به نقش کتابداران استان در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگ، گفت: اصلی‌ترین گروه در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها، کتابداران عزیز که اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتابخوانی را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: از زوار اربعین حسینی که از مسیر باشماق تردد می کنند تقاضامندیم که با حضور در موکب اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند شوند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان