وقتی که ملیحه متوجه می شود که پدرش توانایی تامین مخارج آنها را ندارد، به ناچار مجبور می شود گیسوان خود را قیچی کند و به یک دوره گرد بفروشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فیلم سینمایی «زمستان ملیحه» با موضوع (اعتیاد) معضلات و مشکلات اجتماعی در تاریخ ۱۴۰۱/۵/۲۰ کاری از هنرمندان استان […]

وقتی که ملیحه متوجه می شود که پدرش توانایی تامین مخارج آنها را ندارد، به ناچار مجبور می شود گیسوان خود را قیچی کند و به یک دوره گرد بفروشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فیلم سینمایی «زمستان ملیحه» با موضوع (اعتیاد) معضلات و مشکلات اجتماعی در تاریخ ۱۴۰۱/۵/۲۰ کاری از هنرمندان استان اصفهان وچهار محال وبختیاری به کارگردانی یوسف رضا مرادی، نویسنده ریحانه هنرمند، تهیه کننده؛ فردین جلیل،
مشاورکارگردان؛مهدی امینی خواه
بازیگران:
آرمیتا خرمی، مانیاد عظیمی فر، زهراصفرپور، فاطمه کریمی، محمد نجفی، امیر بختیار، یاسمین الماسی، ستایش تیموری و… جلوی دوربین می رود.

فردین جلیل تهیه کننده این فیلم در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران گفت: فیلم سینمایی «زمستان ملیحه» در تایم نود دقیقه داستان زندگی دختر هجده ساله ایست به اسم ملیحه که در دبیرستان درس می خواند و بخاطر اعتیاد پدرش وفقدان او در تامین مخارج خانواده به همراه برادر کوچکش که یازده سال دارد، تصمیم می گیرند که کار کنند، برادرش یک ترازو می خرد وکنار خیابان از عابرین بابت وزن کردن آنها پول می گیرد.

ملیحه هم وقتی که هیچ کاری پیدا نمی کند، به ناچار گیسوهای بلند و زیبای خود را قیچی می کند و به یک دوره گرد می فروشد.

فردین جلیل افزود: هدف از ساخت این فیلم آگاهی رساندن به خانواده ها و والدین در ارتباط با عوارض زیانبار مواد مخدر و اعتیاد و تاثیرات منفی آن بر روند تربیت کودکان وآسیبهای جدی به آنان در جامعه، و رسم جدیدی که در بین دختران امروز کشورمان از روی نداری وفقر مده شده، و مجبور می شوند که گیسوهایشان رابفروشند.

تهیه کننده فیلم «زمستان ملیحه» اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل تولید این فیلم، مبارزه با دلایل فروش گیسوان دختران سرزمین مان است که و معتقدم که گیسو یا همان «طره» در قدیم الایام در بین دختران ایلات بسیار حائز اهمیت بوده و جایگاه ویژه ای در شخصیت آنها داشته، به نحوی که میشه گفت؛ همه شاعران درباره «طره ها» گیسوان دختران چه شعرها که نسروده اند و جوانان عاشق چه زمزمه ها و آوازهایی که برای «طره های» معشوقه خود نخوانده اند.

وی افزود این فیلم سینمایی برای «فیلیمو» و «نماوا» تهیه می شود و قرار است در تاریخ بیستم مرداد ماه جاری ساخت آن در شهرستان لوردگان استان چهار محال بختیاری و مبارکه استان اصفهان کلید بخورد.

فردین جلیل پیش از این فیلمهای ایثار، قاب خالی، پیک نوروزی، پیرمردهای آتش نشان، مهاجر، مستند ققنوس، مستند شاه بلوط، مستند سردار بی قرار،بی راهه ،اردوگاه خلوت،و… را تهیه کنندگی کرده است.

خبرنگار/کویستان عبدالحکیمی