صدراعظم آلمان اعلام کرد که اتحادیه اروپا قبل از آمادگی برای شرایط لازم، سقف قیمت گاز وارداتی را تعیین نخواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهر،صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد که اتحادیه اروپا قبل از آمادگی برای شرایط لازم، سقف قیمت گاز وارداتی را تعیین نخواهد کرد. او در […]

صدراعظم آلمان اعلام کرد که اتحادیه اروپا قبل از آمادگی برای شرایط لازم، سقف قیمت گاز وارداتی را تعیین نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری مهر،صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد که اتحادیه اروپا قبل از آمادگی برای شرایط لازم، سقف قیمت گاز وارداتی را تعیین نخواهد کرد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین که چارلز میشل، رئیس اتحادیه اروپا نیز در آن حضور داشت، گفت: ما نباید گاری را جلوتر از اسب قرار دهیم. ما اصلاً برای آن آماده نیستیم.

شولز به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم ما باید واقعاً سخت روی آن کار کنیم. نکته مهم این است که ما هر کاری انجام می‌دهیم تا قیمت‌ها را پایین بیاوریم، ولی اتحادیه اروپا در حال حاضر آمادگی تعیین سقف قیمت گاز را ندارد.

مقامات آلمان همواره در خصوص وخامت بحرانی گازی در این کشور در آینده هشدار می‌دهند.

تنظیم کننده شبکه گازی آلمان نیز روز شنبه گذشته و در پی قطع جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ روسیه اعلام کرد که وضعیت عرضه گاز آلمان در حال حاضر تضمین شده است، اما وضعیت بحرانی است و نمی‌توان احتمال وخامت بیشتر را رد کرد.