سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در صحن علنی شورا را تشریح کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازاداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با تبریک میلاد امام حسن […]

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در صحن علنی شورا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازاداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز تکریم خیران اظهار کرد: امروز به نیابت از خیران اصفهانی، از مهندس حاج رسولی‌ها که از پیشکسوتان حوزه فعالیت‌های خیر هستند تجلیل شد.

وی افزود: از خیران ارجمند می‌خواهیم در کنار مدیریت شهری قرار گیرند تا با حضور آن‌ها اقدامات لازم در جهت خدمان رسانی به شهروندان به خوبی انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سنت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان بیان کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی خود، لایحه‌ دو فوریتی در رابطه با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری به برنامه یک شهر ضیافت به صحن آمد. ان شاء الله برکت این مبلغ که اگرچه چندان زیاد نیست، باعث آزادی زندانیان غیر عمد و انجام وظیفه ما باشد.

وی با اشاره به تصویب واگذاری یک باب منزل مسکونی در ایستگاه متروی شهید خرازی، گفت: در ادامه جلسه، همچنین تفاهم نامه با نهادهای خدمات رسان مانند کمیته امداد، برای مشخص شدن مسئولیت‌های هر دو طرف به تصویب رسید.

صالحی ادامه داد: در این راستا تلاش شد تا برنامه ریزی مشخصی در نوع خدماتی که به مددجویان ارائه می‌کنیم صورت گیرد. بعد از انجام مراحل قانونی در کمیسیون‌های مربوطه این تفاهم نامه در صحن شورا مطرح و مصوب شد و ان شاء الله بعد از مراحل قانونی به عنوان یک مستند برای تعامل دو طرفه میان شهرداری و کمیته امداد به شیوه منظم و مدون فراهم خواهد آمد.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی تعدادی از اعضا برای سامانه اطلاع رسانی پیشرفت پروژه‌های شهرداری، گفت: با عنایت به جمع بندی کمیسیون عمران و شهرسازی شورا و با توجه به اجرای بندهای شفافیت، قرار شد در چارچوب این طرح، با مختصات پیرامون آن، پروژه‌ها در سامانه شفافیت درج شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با استفساریه شهرداری در رابطه با تمدید پروانه ساختمانی جمعیت بیماران ای‌ال‌اس و نوروپاتی گفت: با پاسخ مثبت شورای شهر تمدید یک ساله این پروانه به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته طرح دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود در شورای شهر به تصویب رسید و همکاران ما برای مقدمات اجرایی کار زمانی را در اختیار داشتند، خاطرنشان کرد: این لایحه در کمیسیون‌های مختلف بررسی شد و در مجموع بر اساس طرح قبلی به تصویب رسید. ان شاء الله با همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله فرمانداری به زودی با انجام مراحل اجرایی آغاز فعالیت دبیرخانه شاهد برون دادهای عملیاتی این مجموعه باشیم.

صالحی گفت: با توجه به اینکه براساس قانون بخشی از تعرفه‌های شرکت آبفا باید در شورای شهر به تصویب برسد، طی پیشنهادی که از ماه‌ها قبل همکاران ما در این شرکت ارائه کردند، موضوع در جلسات مختلف با تاکید بر نوسازی خطوط فاضلاب، مشارکت در راه اندازی سامانه دوم انتقال آب و مشارکت در پروژه‌های عمرانی شهر، مطرح شد و تعرفه‌های پیشنهادی شرکت آبفا به تصویب رسید.

وی افزود: سه لایحه در رابطه با آزادسازی املاک در مسیر رینگ چهارم ترافیکی مربوط به منطقه ۱۵ شهرداری نیز امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که هر سه به تصویب رسید تا عملیات اجرایی قطعات مورد تاکید این حلقه با سرعت ادامه پیدا کند و شاهد بهره برداری از این قطعات در سال ۱۴۰۱ باشیم.