انتخابات با کمک احزاب شفاف و مردمی برگزار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، به طور کامل مردمی برگزار می‌شود. گفت: فرایند انتخابات باید به کمک احزاب به یک اقدام شیشه‌ای و شفاف تبدیل شود تا مردم بتوانند آن را به وضوح مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران محمدرضا جانثاری در جلسه احزاب و فرهیختگان سیاسی استان اصفهان اظهار کرد: رسانه‌ها در این دوره در تمام فرایند انتخابات حضور خواهند داشت. و تمام جلسه‌های ستاد انتخابات استان با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود. و یا نتیجه آن را توسط روابط عمومی و یا صدا و سیما به اطلاع مردم می‌رسانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: زمانی که برای انتخابات تأیید صلاحیت‌ها انجام می‌شود، نکته مهم آن است که جریانات بررسی نمی‌شود. بلکه این صلاحیت آدم‌ها است که در این عرصه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به هیئت اجرایی انتخابات گفت: هنگام تشکیل ۲۸ هیأت اجرایی در استان باید عدالت رعایت شود. از این نشست‌ها باید پیام عدالت دریافت شود. و افراد در این جلسات با اندیشه‌ای بازتر و سینه‌ای فراخ‌تر به موضوع نگاه کنند، چرا که افکار متفاوت است. و مجلس بنا به فرموده حضرت امام(ره) باید عصاره فضائل ملت باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در باره سازماندهی استان در انتخابات بیان کرد: استان اصفهان با جمعیتی حدود ۵.۵ میلیون نفر و ۲۸ شهرستان دارای ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رأی در استان دایر می‌شود. که هر کدام نیاز به زیرساخت‌های لازم دارد و در هر شعبه اخذ رأی حدود ۲۰ نفر عامل اجرایی حضور خواهند داشت.

جان‌نثاری با بیان اینکه باید این عملیات سنگین را در ستاد انتخابات کشور در استان اداره کنیم. تاکید کرد: وجود امنیت در این جریان و سلامت انتخابات باید صددرصد باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه فرایند انتخابات باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود. که مردم از ما این موضوع را بپذیرند و در این جشن سیاسی شرکت کنند. تصریح کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، به طور کامل مردمی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرایند انتخابات باید به کمک احزاب به یک اقدام شیشه‌ای و شفاف تبدیل شود. تا مردم بتوانند آن را به وضوح مشاهده کنند.

جان‌نثاری ادامه داد: برای مجریان انتخابات حرام شرعی است که بر مصداق‌ها ورود کنند، چراکه اجرای انتخابات باید اطمینان آور انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه ستاد انتخابات فعالیت سیاسی انجام نمی‌دهد. بیان کرد: در این ستاد فعالیت اجرایی انجام می‌شود. و سخن از فن‌آوری، کمیته پشتیبانی، اطلاع رسانی، تأمین زیرساخت و کمیته حقوقی است تا به سوالات کارگروه‌های شهرستان‌ها در این خصوص پاسخ داده شود.

وی درباره اقشار تاثیر گذار در انتخابات گفت: ۴۴ گروه و قشر در استان شناسایی شدند. که می‌توانند در انتخابات نقش ایفا کنند که یکی از این اقشار و گروه‌ها، جریان‌های حزبی هستند.

جان‌نثاری با بیان اینکه جلساتی را با ۴۳ قشر و گروه دیگری که شناسایی شدند نیز در آینده برگزار خواهیم کرد. گفت: احزاب سیاسی و فرهیختگان سیاسی باید تلاش کنند تا با برگزاری انتخابات سالم، استکبار مایوس شود