با حضور رئیس جمهور، استاندار و چند تن از مسئولین خراسان جنوبی امروز بخش مایع مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند افتتاح شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد. این پروژه مهم با اعتباری بالغ […]

با حضور رئیس جمهور، استاندار و چند تن از مسئولین خراسان جنوبی امروز بخش مایع مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بیرجند ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد.

این پروژه مهم با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو (۷۰۰ میلیارد تومان) به به داری رسیده و تأمین کننده مالی آن بانک بین‌المللی توسعه و تجارت اکو است. استفاده از آب تصفیه شده برای مصارف غیر شرب، امکان حفاظت از مخازن آب‌های زیر زمینی، امکان استفاده از لجن تثبیت شده، امکان استفاده بهینه از پساب و ایجاد منبع آبی مطمئن و افزایش و بهبود استانداردهای سلامتی و بهداشت عمومی از اهداف افتتاح این پروژه است.

حسین امامی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این مراسم گفت: یکی از مسائل مهم بحث مجتمع‌های آب روستایی است و تلاش داریم تا پایان دولت سیزدهم جشن آبرسانی به تمام روستاهای خراسان جنوبی را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: برای مجتمع‌های روستایی اعتبارات خوبی داشته‌ایم.

امامی گفت: در سال جاری ۸۷ میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی و ۵۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای مجتمع‌های آب روستایی خراسان جنوبی داریم.

وی ادامه : یکی از مسائل مهم برای ما در شهرهای مرزی و همچنین قاین تأمین آب میان مدت است که برای این منظور مصوبه ماده ۲۳ را اخذ و ردیف اعتباری برای آن دریافت خواهیم کرد.