فضاهای شهری پر از موانع است/ مهندسین می توانند در هنگام طراحی و ساخت سازه های شهری، به تردد قشر معلولان و نابینایان در معابر شهری توجه کنند به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ علیرضا حیدری نایب رئیس موسسه مناسب سازی فرصت برابر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران گفت: فضای شهری […]

فضاهای شهری پر از موانع است/ مهندسین می توانند در هنگام طراحی و ساخت سازه های شهری، به تردد قشر معلولان و نابینایان در معابر شهری توجه کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ علیرضا حیدری نایب رئیس موسسه مناسب سازی فرصت برابر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران گفت: فضای شهری ما پر از موانعی است که مهندسین شهری ما می‌توانند در هنگام طراحی با سلیقه و دقت عمل بیشتر وتوجه به قشر معلولان این موانع را به حداقل برسانند.

حیدری گفت: امروزه برای من و امثال من که نابینا هستیم، برخی از معابر وخیابانها بصورت غیر مهندسی و تخصصی درجهت عبور و مرور ما طراحی نشده و اکثر پروژ ه های مناسب سازی ناقص است. چرا که می بایست مسیر ویژه معلولین و نابینایان از حداقل امکانات و طراحی لازم برخوارد باشند.

وی با اشاره به طراحی مبلمان شهری که در مسیر عبور نابینایان قرار گرفته است، افزود: مکانهایی مانند پارکها، جوی آب، حوزچه ها، و پرتگاهها در سطح معابر، دارای حفاظ نیستند و برای معلولان یک معضل مهم و نگران کننده است.

نایب رئیس موسسه مناسب سازی فرصت برابر در پایان گفت:اگر مهندسین و طراحان ساخت وساز معماری شهری به این موارد در هنگام طراحی وساخت دقت لازم را داشته باشند، زیبایی این سازه در هنگام استفاده هر شهروند، استاندارد آن را بالا میبرد و اکثر معلولین هم به راحتی بدون داشتن همراه میتوانند از مسیرهای لازم استفاده و تردد کنند.