مجوز استخدام ۲۵ هزار نیرو در حوزه سلامت وزیر بهداشت گفت: مجوز استخدام ۲۵ هزار نیرو در حوزه سلامت را اخذ کرده‌ایم که مناطق محروم، در اولویت قرار دارند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ‌بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح دستگاه «‌پت سی بوشهر» اظهار داشت: یک سال پیش از مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای […]

مجوز استخدام ۲۵ هزار نیرو در حوزه سلامت

وزیر بهداشت گفت: مجوز استخدام ۲۵ هزار نیرو در حوزه سلامت را اخذ کرده‌ایم که مناطق محروم، در اولویت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ‌بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح دستگاه «‌پت سی بوشهر» اظهار داشت: یک سال پیش از مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر بازدید کردیم که با علاقه و شوق فراوان در خصوص تشخیص سرطان در حیوانات کار می‌کردند؛‌ اما امروز بخش پیشرفته تشخیص و درمان سرطان در این مرکز در ۱۰۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان افتتاح شد که با روش‌های جدید و بی‌نظیر در کشور و منطقه، می‌تواند خدمات گسترده‌ای ارائه کند.

وی افزود: با تلاش دانشمندان ایرانی و از جمله مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر می‌توانیم حرف‌های تازه‌ای در تشخیص و درمان سرطان برای دنیا داشته باشیم. دستگاه پت‌سی‌تی با استفاده از رادیوداروهای جدید و تصویربرداری سه بعدی می‌تواند محل، وسعت و اندازه تومورهای سرطانی را مشخص کند و پس از آن برنامه درمانی برای بیماران آغاز شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: استفاده از رادیوداروها و روش های جدید برای تشخیص بدخیمی‌های پروستات، مغز استخوان و تومورهای مختلف کاربرد دارد. بوشهر به زودی به قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور تبدیل می‌شود و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز از قطب های سلامت با توجه به ماموریت هر قطب، حمایت خواهد کرد.

‌عین‌اللهی تصریح کرد: ‌بوشهر با توجه به دانشمندان جوان، مؤمن و انقلابی‌، قطب تشخیص و درمان سرطان است و امیدواریم که نام این استان به عنوان یکی از مهمترین نقاط تشخیص و درمان سرطان در دنیا، شناخته و پرآوازه شود؛ چرا که بوشهر می‌تواند قطب گردشگری سلامت در حوزه سرطان باشد و این افتخاری برای کشور است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: حمایت‌های وزارت بهداشت از این مرکز مهم و ارزشمند تحقیقاتی، ادامه خواهد داشت؛ چرا که مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر باید در حوزه‌های آموزشی، درمانی و پژوهشی هم فعال شود و نیروهایی که تمایل به کار در حوزه تشخیص و درمان سرطان را دارند، در این مرکز آموزش‌های لازم را ببینند.

وزیر بهداشت گفت: در روز اول سفر به بوشهر، تعداد زیادی از پروژه‌های حوزه سلامت از جمله مرکز درمان بستر، مرکز دیالیز، پایگاه اورژانس، طرح توسعه بخش آی سی یو و دستگاه پت سی تی را در این استان افتتاح کردیم.

‌عین‌اللهی با اشاره به گسترش زیرساخت‌های حوزه سلامت در دولت سیزدهم، گفت: مجوز استخدام ۲۵ هزار نیرو در حوزه سلامت را اخذ کرده ایم که مناطق محروم، در اولویت قرار دارند