هزاران تن در پایتخت نیجر در حمایت از شورای نظامی این کشور تظاهرات کردند

تظاهرات هزاران تن در پایتخت نیجر در حمایت از مردم نیامی؛ پایتخت نیجر به درخواست جامعه مدنی. برای اعلام حمایت خود از شورای نظامی حاکم که به دنبال کودتا در این کشور روی کار آمده است، تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، از خبرگزاری “اسپوتنیک” روسیه، تظاهرکنندگان که با خود پرچم نیجر و روسیه را حمل می‌کردند. حمایت خود را از ژنرال “عبدالحمن چیانی” رئیس شورای نظامی در نیجر اعلام کرده و بابت آنچه آنها آزادسازی ملت دانستند، قدردانی کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین تحریم‌های گروه اقتصادی غرب آفریقا موسوم به اکواس علیه نیجر را محکوم کردند.

نظامیان ارتش نیجر بامداد پنجشنبه ۲۷ جولای (۵ مردادماه) از تلویزیون رسمی این کشور. خلع محمد بازوم رئیس جمهوری را از ریاست جمهوری اعلام و وی را در محل اقامتش بازداشت کردند.

این گروه نظامیان همچنین مرزهای نیجر را بسته و منع رفت و آمد برقرار و تأکید می کردند. که پس از وخامت شرایط امنیتی و سوء مدیریت اقتصادی در کشور تصمیم گرفتند که به حکومت کنونی پایان دهند.

پیشتر موسی فکی محمد» رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا اعلام کرد که بازوم در مقر اقامت خود بازداشت است، اما حال او خوب است.

اکواس نیز ۳۰ جولای (۸ مردادماه) تحریم‌هایی علیه نیجر وضع کرد. که شامل بستن حریم هوایی خود به روی نیجر، تعلیق مبادلات تجاری با این کشور است.

رئیس شورای نظامی نیجر پنجشنبه گذشته تحریم‌های اکواس علیه کشورش که. در پاسخ به کودتای نظامی در آن وضع شده را رد کرد و آن را تحریم‌هایی غیرقانونی، غیر عادلانه و غیر انسانی دانست.