کلاهبرداری از شهروندان با ارسال لینک جعلی استعلام یارانه رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال لینک جعلی استعلام یارانه اقدام به برداشت از حساب بانکی شهروندان می‌کرد، خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی […]

کلاهبرداری از شهروندان با ارسال لینک جعلی استعلام یارانه

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال لینک جعلی استعلام یارانه اقدام به برداشت از حساب بانکی شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از فرد شاکی مشخص شد وی پس از دریافت پیامکی با عنوان «یارانه شما قطع خواهد شد» وارد لینک معرفی شده برای پرداخت کارمزد استعلام کد ملی سرپرست خانوار می‌شود و جهت احراز هویت مبلغ ۵۰ هزار ریال پرداخت می‌کند، اما پس از این کار متوجه می‌شود که کل موجودی حساب بانکی وی که ۴۰۰ میلیون ریال بوده برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده، جعلی بوده است، اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است؛ همچنین اپلیکیشن جعلی با دسترسی به پیامک‌ها اقدام به سرقت رمز دوم یک‌بار مصرف کرده است و با دسترسی به لیست مخاطبان پیامک مذکور را برای سایر افراد ارسال می‌کند.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات علمی و تخصصی فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کردند و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی دادند، خاطرنشان کرد: شهروندان بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تنها از طریق سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اقدام به بررسی وضعیت دریافت یارانه یا ثبت اعتراض نسبت به دریافت نکردن یارانه و از ورود به لینک‌های ارسالی از طریق پیامک‌های جعلی و ثبت اطلاعات هویتی و مالی خود در وبگاه‌های متفرقه خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی است.