زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین از مرز باشماق فراهم است استاندار کردستان: زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین از مرز باشماق فراهم استاستاندار کردستان گفت: در فاصله زمانی کمی زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین در مرز باشماق فراهم شد و اکنون میزبانی از زائران بدون هیچ مشکلی در حال انجام است. به گزارش […]

زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین از مرز باشماق فراهم است

استاندار کردستان: زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین از مرز باشماق فراهم است
استاندار کردستان گفت: در فاصله زمانی کمی زیرساخت‌های لازم برای تردد زائران اربعین در مرز باشماق فراهم شد و اکنون میزبانی از زائران بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا روز سه‌شنبه در آیین بدرقه نخستین کاروان زائران اربعین از مرز باشماق مریوان اظهار داشت: با وجود اینکه با تاخیر تصمیم به انتخاب مرز باشماق برای تردد زائران اربعین گرفته شد اما در مدت زمان کمی، شرایط مناسبی برای میزبانی از زائران فراهم شد و اگر حجم زائرین بیشتر شود، ظرفیت برای میزبانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه شور و شوق خوبی برای تردد از مرز باشماق وجود دارد، ادامه داد: پیش بینی می شود در بازگشت، شاهد مراجعه تعداد بیشتری از زائران باشیم که تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

استاندار کردستان اربعین را نمادی برای اتحاد بین نه تتها مسلمانان، بلکه آزادگان جهان در برابر جبهه کفر؛ استکبار و صهیونیسم دانست و افزود: امروز جریان حرکت اربعین حسینی نشان و نمادی از اتحاد همه آزادگان و کسانی است که به خداوند بزرگ اعتقاد دارند.

زارعی کوشا با بیان اینکه انتخاب مرز باشماق به عنوان محل تردد زائران برای نخستین بار، افتخاری برای مردم کردستان و مریوان است، ادامه داد: خادمی زائران برای ما مسوولان و مردم استان، افتخار بزرگی است و باید از این فرصت به خوبی بهره برد.

وی با اشاره به فرموده پیامبر اسلام(ص)، مبنی بر اینکه حسین از من است و من از حسین هستم، ادامه داد: این به معنای آن است که دین اسلام با نثار خون امام حسین(ع) بقا یافت.

استاندار کردستان همچنین از زیرساخت های موجود در مرز باشماق از جمله بیمارستان صحرایی شهید قاضی و موکب‌های مستقر بازدید کرد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان