کارگروه مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تشکیل جلسه داد کارگروه مد و لباس به ریاست معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی ذیربط در محل سالن کنفرانس مجتمع فجر سنندج برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

کارگروه مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تشکیل جلسه داد

کارگروه مد و لباس به ریاست معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی ذیربط در محل سالن کنفرانس مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛کارگروه مد و لباس به ریاست عیسی فلاحی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی ذیربط در محل سالن کنفرانس مجتمع فجر سنندج امروز قبل از ظهر برگزار شد.

عیسی فلاحی در این جلسه گفت: از طریق همین کارگروه و با استفاده از نقطه نظرات اعضای کارگروه نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدات ساماندهی مد و لباس استان مدنظر قرار می گیرد.

وی افزود: راه اندازی مراکز عرضه مد و لباس متناسب با آداب و رسوم و شعائر اسلامی و ایرانی، حمایت از تولیدات مد و لباس داخلی از جمله مهمرتین اهداف تشکیل جلسات کارگروه است.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اعطای نشان«با افتخار ساخت ایران» به طرح ها و مد و لباس متناسب با ارزش های اسلامی و ایرانی خبر داد و گفت: آشفتگی ها و مشکلاتی در عرصه مد و لباس استان وجود دراد که امید می رود با تشکیل منظم جلسات کارگروه به این مشکلات رسیدگی شود.

ایشان برگزار نمایشگاه مد و لباس کُردی اخیر به مناسبت هفته عفاف و حجاب را نقطه عطف در عرصه رعایت عفاف و حجاب دانستند و اظهار داشت: لازم است از فرهنگ ایرانی – اسلامی در عرصه لباس دفاع شود و رنگین کمان اقوام ایرانی نیز در این راستا مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه هرکدام از اعضای و نمایندگان حاضر در این کارگروه به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خویش به شرح زیر پرداختند: یک عده ای با شعار موهن زن زندگی آزادی قصدشان نابودی فرهنگ ایران اسلامی است، لازم است سبک زندگی اسلامی در همه امور ساری وجاری شود، از طریق تشکیل گروه های سرود دختران محجبه و با لباس های کُردی از فرهنگ عفاف وحجاب محافظت شود و با برگزاری جشنواره موضوعی هنری عفاف وحجاب را پاس بداریم، بعضی های هدف از بی حجابی را اعتراض مدنی می دانند و چون مرجعی برای اعتراض نمی یابند با استفاده از این حربه به فرهنگی ایرانی اسلامی توهین می کنند، از آنجایی که بی حجابان با اهداف و روش های متفاوت اقدام به این روش ضد فرهنگی می کنند لذا لازم است نسخه های مختلف و متناسب برای هر قشری و اقدام ضد فرهنگی پیچیده شود، مصوبات کارگروه را با عنوان برای دستگاه ارسال کنید، برگزاری نمایشگاه های مد و لباس و طراحان این عرصه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بسیار تاثیرگذار است، پوشاک بانوان در سه دسته قابل دسته بندی است: لباس خصوص، مجلسی و اجتماعی، در صورت امکان لیست تولیدکنندگان پوشاک در سطح استان به این کارگروه ارائه شود. 

نماینده اتحادیه خیاطان شهرستان سنندج نیز بخشی از بی حجابی خانم ها ناشی از بیکار دانسته و گفت: اگر خانم ها نیز شغل مناسب داشته باشند بدون شک اقدام به بی حجابی نخواهند کرد، از سوی دیگر طراحان لباس از کمترین دستمزد برخوردار هستند . 

کویستان عبدالحکیمی