واعظی فر با اشاره به ورود دستگاه حفار مکانیزه تی.‌بی.ام به ایستگاه شاهد در مسیر خط دوم قطار شهری، خاطرنشان کرد: ایستگاه شاهد، پنجمین ایستگاهی است که دستگاه حفار از سمت جش شدمال شرق بدون خطا به آن ورود می‌کند و این موفقیت را مرهون تلاش کارگران و مهندسان هستیم، البته عملیات حفاری خط دو […]

واعظی فر با اشاره به ورود دستگاه حفار مکانیزه تی.‌بی.ام به ایستگاه شاهد در مسیر خط دوم قطار شهری، خاطرنشان کرد: ایستگاه شاهد، پنجمین ایستگاهی است که دستگاه حفار از سمت جش شدمال شرق بدون خطا به آن ورود می‌کند و این موفقیت را مرهون تلاش کارگران و مهندسان هستیم، البته عملیات حفاری خط دو متروی اصفهان از دو جبهه کاری شمال و غرب همزمان در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،سید محسن واعظی فر، پیش از ظهر امروز در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه تی.‌بی.ام به ایستگاه شاهد در مسیر خط دوم قطار شهری با اشاره به اینکه خط ۲ متروی اصفهان حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال هزینه دارد اظهار کرد: اگر اعتبار مورد نیاز این طرح تامین شود، تاسال ۱۴۰۵ این طرح به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان داشت: خط دوم متروی این کلانشهر از شمال شرق اصفهان واقع در زینبیه و شهرک پاسداران( منطقه دارک) آغاز می‌شود و به طول ۲۷ کیلومتر و ۷۵۰ متر به میدان شهدای شهرستان خمینی شهر در غرب اصفهان می‌رسد.

واعظی‌فر ادامه داد: این خط بطور کلی ۲۳ ایستگاه دارد، اما ۱۴.۷ کیلومتر آن در قالب ۱۶ ایستگاه در اولویت ساخت قرار گرفته است که از دارک به ایستگاه شهید حجازی در خیابان کهندژ خواهد رسید.
وی با اشاره به ورود دستگاه حفار مکانیزه تی.‌بی.ام به ایستگاه شاهد در مسیر خط دوم قطار شهری، خاطرنشان کرد: ایستگاه شاهد، پنجمین ایستگاهی است که دستگاه حفار از سمت شمال شرق بدون خطا به آن ورود می‌کند و این موفقیت را مرهون تلاش کارگران و مهندسان هستیم، البته عملیات حفاری خط دو متروی اصفهان از دو جبهه کاری شمال و غرب همزمان در حال فعالیت است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان،از وجود دو دستگاه حفار مکانیزه تی بی ام در شمال اصفهان و یک دستگاه حفار مکانیزه نیز در غرب اصفهان خبر داد و اظهار داشت: در شمال اصفهان با ۲ دستگاه حفار مکانیزه “تی بی ام” به قطر حدود هفت متر در حال کار هستیم و امروز این دستگاه حفاری را در محدوده پنجمین ایستگاه انجام داد.

وی اضافه کرد: در غرب اصفهان نیز دستگاه حفار مکانیزه “تی بی ام” به قطر حدود ۹ متر مشغول حفاری و حرکت رو به جلوست و عملیات را از ایستگاه شهید حجازی آغاز کرد و پس از عبور از بزرگراه شهید خرازی و غرب خیابان صاحب ابن روضات وارد خیابان کاشانی شد و اکنون در حال ایستگاه خَلَجا در خیابان طالقانی به‌عنوان سومین ایستگاه غرب کلانشهر در حال حفاریست.
خبرنگار: الهام خانی