وزیر بهداشت ظهر امروز با حضور در نشست پاسخگویی تلفنی به مردم ضمن صحبت با تعدادی از هموطنان یک درخواست ویژه نیز از تمامی مردم کشورمان داشت.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ششمین نشست پاسخگویی تلفنی وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی با حضور «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت ظهر امروز […]

وزیر بهداشت ظهر امروز با حضور در نشست پاسخگویی تلفنی به مردم ضمن صحبت با تعدادی از هموطنان یک درخواست ویژه نیز از تمامی مردم کشورمان داشت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ششمین نشست پاسخگویی تلفنی وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی با حضور «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت ظهر امروز – یکشنبه ۲۷ آذر در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

وزیر بهداشت در پایان این نشست و در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان گفت:تا به امروز به اندازه ۴ سال گذشته در سال کنونی تولید آنتی بیوتیک داشتیم. اما به دلیل آن که آنفولانزای زود رس در کشورمان ایجاد شد مصرف انتی بیوتیک در کشور بالا رفت.

وزیر بهداشت در پاسخ به تماس‌شهروندی درباره شرایط دانشجویان مشمول که در اوکراین مشغول تحصیل بودند، گفت: شرایط انتقال دانشجویان خارج از کشور تابع آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و باید آزمون داده و به ادامه تحصیلات بپردازند.

عین اللهی گفت: با توجه به این‌که دانشگاه‌های اوکراین برای وزارت علوم معتبر نیست، به دلیل شرایط خاص آن کشور، امکان امتحان برای دانشجویان ایرانی مشغول در آن کشور هم فراهم شده است و دانشجویان می‌توانند با دادن آزمون و سپردن تعهد در دانشگاه‌های داخلی درس بخوانند.

وزیر بهداشت در پاسخ به درخواست شهروند دیگری به تأمین داروی و مشملات مبتلایان به بیماری دیستروفی دوشن بود، گفت: در کمیته بررسی بیماری‌های خاص موضوع قرار گرفتن این بیماری در رده بیماری‌های خاص پیگیری خواهد شد.

عین‌اللهی پس از تماس شهروندی و صحبت درباره مسائل بیماران SAM درباره واردات داروی این بیماران و نحوه تخصیص آن توضیح داد: بیماران بالای ۱۰ سال هم مشمول دریافت شدند و ما در حال بررسی اثربخشی این دارو به صورت مطالعه پژوهشی هستیم و در صورت اثبات اثربخشی آن در سنین مختلف، به هر شکل و دشواری باشد، آن را برای مردم تأمین خواهیم کرد.

در این نشست چند تماس دیگر نیز از طرف شهروندان مطرح‌شد و وزیر بهداشت به تمامی پیام‌های مردمی و درخواست های آن ها پاسخگو بود.

اما در پایان این گفت و گوی صمیمانه و در جمع خبرنگاران وزیر بهداشت درخواست ویژه‌ای را از تمامی مردم داشت.

عین اللهی گفت: بیش از ۱۵۵ میلیون واکسن کرونا در کشور تزریق شده و ۵۰ میلیون هم ذخیره وجود دارد. اگرچه خوشبختانه آمار مرگ ومیر زیر ۱۰ نفر و حتی گاهی صفر است،

او افزود: وضعیت ما در کرونا نسبت به سایر کشور‌ها بسیار بهتر است و به اندازه مناسب ذخیره واکسن کرونا داریم، اما مردم بدانند بدون توجه به اینکه کدام نوبت تزریق است ،تزریق یک نوبت واکسن کرونا در سال الزامی است و امسال اگر کسی واکسن کرونا تزریق نکرده حتما واکسن خود را بزند و این موضوع در سال‌های آینده نیز حتمی است.

او گفت:در سال‌های آتی نیز تزریق واکسن حتما به صورت رایگان است، اما مردم بدانند در سال تزریق یک نوبت واکسن کرونا حتمی است.

بهرام عین‌اللهی با مطرح کردن خبر خوشی درباره تکمیل طرح پزشکی خانواده در مناطق زیر ۲۰ هزار نفر از اول دی، افزود:با تکمیل زیرساخت نسخه الکترونیک که از ۱۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده است و نیز طرح بیمه سلامت همگانی، می‌توانیم این طر ح را از اول دی اجرایی کنیم.

وی گفت: با توجه خواست شخص رئیس جمهور در این زمینه، امیدواریم در بودجه سال آینده، منابع مورد نیاز برای اجرای طرح پزشک خانواده تأمین شود تا بتوانیم در کل کشور این طرح را اجرایی کنیم.

عین اللهی گفت: هر پزشک خانواده ۳ هزار نفر را در تحت کنترل خود خواهد دارد و هم بحث درمان و هم پیشگیری در این طرح اولویت دارد.

وی گفت: حضور در طرح پزشک خانواده کاملا داوطلبانه بوده و اجباری ندارد، اما هرکس وارد این طرح شد، تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.