معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از نهایی شدن آیین نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌‎بنیان تا نیمه شهریور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری صداوسیما،آقای ستاری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه یک تاکید کرد: راهبرد ما درگیر کردن صنایع بزرگ در حوزه دانش بنیان هاست و خوشبختانه، دیدگاه بسیار […]

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از نهایی شدن آیین نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌‎بنیان تا نیمه شهریور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری صداوسیما،آقای ستاری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه یک تاکید کرد: راهبرد ما درگیر کردن صنایع بزرگ در حوزه دانش بنیان هاست و خوشبختانه، دیدگاه بسیار مثبتی از سوی صنایع نسبت به این شرکت‌ها شکل گرفته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان، جهت گیری بیست سال آینده کشور است و می‌تواند بسیاری از ساختار‌های فکری و اقتصادی کشور را دگرگون کند.

آقای سورنا ستاری  درباره افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان طی یک سال اخیر و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور توسعه این شرکت‌ها گفت: یکی از برنامه‌های ما در معاونت، درگیر کردن دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف کشور به حوزه دانش بنیان‌ها بوده و هست و اتفاقات خوبی در این زمینه شکل گرفته است؛ موضوعی که کم سابقه بوده و این یعنی رسوخ دانش بنیانی در کشور.

وی افزود: ما در کشور قوانینی داریم که این قوانین به طور ساختاری با نوآوری تعارض جدی دارد. در واقع، قانون همیشه با نوآوری مخالفت می‌کند که لبته در همه کشور‌های دنیا این امر وجود دارد، اما در کشور ما به دلیل ساختار بروکراسی که در تمام این سال‌ها به خاطر پول نفت ایجاد شده، این مخالفت سنگین‌تر است.

 آقای ستاری ادامه داد: امسال پیگیری‌هایی داشتیم تا صنایع بزرگ وارد این حوزه شوند و خوشبتختانه، یک دیدگاه بسیار مثبتی از سوی صنایع نسبت به این شرکت‌ها شکل گرفته است.