تب کریمه کنگو در دام علائمی ندارد اما در انسان می تواند ۳۰تا۵۰درصد کشنده باشد حسینی با بیان اینکه با هماهنگی بین ارگان‌هایی مثل وزارت بهداشت و وزارت کشاورزی و دامپزشکی میتوان با بیماری‌های مشترک انسان و دام مبارزه کرد اظهار داشت: برخی بیماری ها ، مانند تب کریمه کنگو در دام علائمی را نمی‌بینیم […]

تب کریمه کنگو در دام علائمی ندارد اما در انسان می تواند ۳۰تا۵۰درصد کشنده باشد

حسینی با بیان اینکه با هماهنگی بین ارگان‌هایی مثل وزارت بهداشت و وزارت کشاورزی و دامپزشکی میتوان با بیماری‌های مشترک انسان و دام مبارزه کرد اظهار داشت: برخی بیماری ها ، مانند تب کریمه کنگو در دام علائمی را نمی‌بینیم اما در انسان می تواند ۳۰ تا ۵۰ درصد کشنده باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید اکبر حسینی به مناسبت روز جهانی بیماریهای مشترک انسان و دام در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: براساس آمارهایی که سازمان بهداشت جهانی آماری که تا چند سال پیش معتبر بود از ۱۷۰۹ عاملی بیماری که برای انسان شناسایی شده ۸۳۲ عامل بین انسان و حیونات در چرخش هستند و بعبارتی ۴۹ درصد عوامل عفونی هستند که سلامت انسان را مورد تاثیر قرار می‌دهند.

وی افزود: با هماهنگی بین ارگان‌هایی مثل وزارت بهداشت و وزارت کشاورزی و دامپزشکی میتوان با بیماری‌های مشترک انسان و دام مبارزه کرد اظهار داشت: برخی بیماری ها ، مانند تب کریمه کنگو در دام علائمی را نمی‌بینیم اما در انسان می تواند ۳۰ تا ۵۰ درصد کشنده باشد.
رییس شبکه دامپزشکی اصفهان به بیان راه های انتقال این بیماری پرداخت و گفت:این بیماری از طریق تماس مستقیم با حیوانات و یا در اثرگزیدگی‌های سگ و گربه اتفاق می‌افتد و برخی نیز در اثر تماس با حیوان زنده نیست بلکه در اثر مصرف فرآورده‌های غیر بهداشتی این حیوانات است.

وی به روش های جلوگیری از ایجاد این بیماری اشاره کرد و اذعان داشت: اگر ذبح به صورت خانگی انجام می شود باید آن را به کشتارگاه ها ببرند یا بگذارند لاشه‌ها ۲۴ تا ۴۸ ساعت در دمای یخچال بمانند چون مکانیسم طبیعی گوشت به این صورت است که PH  لاشه از ۷ به حدود ۵٫۵ می‌رسد و ویروس خطرناک تب کریمه کنگو و حتی باکتری تب مالت از بین می‌رود.
حسینی تاکید کرد: تب کریمه کنگو حتی از طریق انتقال انسان به انسان هم ممکن است بویژه پرسنل بیمارستان در مراحل آخر ممکن است مبتلا شوند.
خبرنگار: الهام خانی