کارشناس مشاوره خانواده گفت: رسانه ها، کم اطلاعی والدین از مهارت های تربیتی، عدم وقت گذاری برای فرزندان از مهمترین دلایلی است که می تواند خسارت های جبران ناپذیری را بر روح و روان فرزندان ما به جای گذارند و ممکن است هرگز نتوان این خسارات را جبران کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

کارشناس مشاوره خانواده گفت: رسانه ها، کم اطلاعی والدین از مهارت های تربیتی، عدم وقت گذاری برای فرزندان از مهمترین دلایلی است که می تواند خسارت های جبران ناپذیری را بر روح و روان فرزندان ما به جای گذارند و ممکن است هرگز نتوان این خسارات را جبران کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پری عجمی در حاشیه جلسه تربیت دینی فرزندان ذیل قرارگاه عفاف و حجاب اظهار کرد: ما در برهه و برشی از تاریخ زندگی می‌کنیم که شاید انسان‌ها از ابتدای خلقت تا به حال چنین پیچ تاریخی را تجربه نکرده‌اند، یعنی در عصری که اگر ندانیم چگونه فرزندان خود را به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های زندگی تربیت کنیم، آنها از دست ما خارج خواهند شد.

وی ادامه داد: موضوع تربیت یک موضوع فقط فردی و خانوادگی نیست بلکه آثار و تبعات تربیت بد برای تمام جامعه چالش برانگیز است.

عجمی با اشاره به سرعت پیشرفت تکنولوژی، گفت: دنیا در معرض تکنولوژی هوش مصنوعی است که اسنپ و مسیریاب‌ها نمونه ضعیفی از این موارد هستند که انسان کاملاً به آنها اعتماد کرده و خود را به آن می‌سپارند.

مشاور تربیتی ادامه داد: با این وجود، انسان دیگر از فکر خود استفاده نمی‌کند و در چندین سال آینده به مرحله فرا انسانی می‌رسد و این هوش های مصنوعی انسان را مدیریت کنند و قدرت تفکر و تحلیل را از انسان بگیرد به گونه‌ای که دیگر قرار نیست بچه‌های ما، دینشان را از خانواده ها و منبرها بگیرند، بلکه از تکنولوژی جدید می‌گیرند.

وی در ادامه به برخی آسیب های تربیتی پرداخت و بیان کرد: رسانه ها، کم اطلاعی والدین از مهارت های تربیتی، عدم وقت گذاری برای فرزندان از مهمترین دلایلی است که می تواند خسارت های جبران ناپذیری را بر روح و روان فرزندان ما به جای گذارند و ممکن است هرگز نتوان این خسارات را جبران کرد.

عجمی اضافه کرد: همیشه تکنولوژی نشان داده که به نفع بشریت نبوده و منافعی دارد، اما مضراتش بیشتر است ، به عنوان مثال امروزه رسانه های مجازی به خانواده‌ها آسیب می‌رساند، زیرا طبع رسانه و فضای مجازی سرد است و زمانی که تمام اعضای خانواده با موبایل و بازی‌های کامپیوتری اوقات خود را بگذرانند، روابط به سردی می‌گراید و ایجاد فاصله بین اعضای خانواده، در نتیجه افزایش خیانت و طلاق را به دنبال دارد.

مشاور تربیتی در پایان گفت: مشکل ما این است که معادلات را از آسمان به زمین می‌آوریم و روی ماشین حساب‌ها برای فرزندآوری و تربیت فرزند چرتکه انداخته که این غلط است ،زیرا نیت را باید خالص کرد و پای کار تربیت بچه ایستاد ،چرا که بچه نیاز به یک متولی دارد ، باید همه ابزار و امکانات کنار همدیگر قرار گیرد تا تربیتی خوب محقق شود