اماکن تاریخی و گردشگری کردستان برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده میشود معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از آماده‌سازی اماکن تاریخی و گردشگری استان برای میزبانی از مسافران نوروزی در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرمان وطن‌دوست روز چهارشنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۱ در […]

اماکن تاریخی و گردشگری کردستان برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده میشود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از آماده‌سازی اماکن تاریخی و گردشگری استان برای میزبانی از مسافران نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرمان وطن‌دوست روز چهارشنبه ۳ اسفندماه ۱۴۰۱ در جلسه هماهنگی برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ گفت: استان کردستان به‌دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری، مذهبی و طبیعت‌گردی فراوان یکی از مقاصد مهم برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز اظهار کرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم ضمن حفظ شان ماه رمضان، فضای تفریحی مناسبی را برای گردشگران فراهم کنیم.

او با اشاره به حضور مستمر راهنمایان مجرب و آموزش‌دیده در بناهای تاریخی و گردشگری کردستان اظهار کرد: بیش از ۶۰ راهنمای گردشگری با استقرار در بناهای تاریخی استان به گردشگران و مهمانان نوروزی خدمات‌ ارائه خواهند داد.

وطن‌دوست افزود: اجرای موسیقی سنتی در بناهای تاریخی، اجرای زنده تولید محصولات صنایع‌دستی به‌دست صنعتگران توانمند استان و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در بناهای تاریخی از جمله برنامه‌های این اداره در ایام نوروز خواهد بود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان نیز در این جلسه گفت: یکی از اهداف و مقاصد اصلی گردشگران خارجی و داخلی در سفر به استان، بازدید از بناهای تاریخی است که این اداره‌کل در این راستا ضمن تداوم‌بخشی به آماده‌سازی بناها همه‌ساله در ایام نوروز، زمینه لازم را برای بازدید گردشگران از این اماکن تاریخی فراهم می‌سازد.

محمد امینیان اظهار کرد: پیرو جلسات متعددی که در این راستا برگزار شده است، اماکن فرهنگی تاریخی استان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی، آماده‌سازی و بهسازی شده است.

او عنوان کرد: سامان‌دهی و مرمت‌های اضطراری مجموعه‌های تاریخی فرهنگی استان به‌ویژه بناهایی که ثبت ملی می باشند و قابلیت بازدید برای گردشگران را دارد، در اولویت قرار گرفته است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان هم در این جلسه گفت: تمهیدات لازم برای حفاظت از بناهای تاریخی در تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۲ اندیشیده شده است.

سرهنگ محمدرضا زارعی اظهار کرد: نیروهای خدوم یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در سراسر استان با استقرار شیفت‌های مضاعف به صورت شبانه‌روزی در حوزه ماموریت‌های محوله، پاسخگوی مسافران و گردشگران نوروزی خواهند بود.