دیپلمات ارشد روسی طی سخنرانی در نشست یک کمیته از مجمع عمومی سازمان ملل، با اشاره به اقدام مسکو در نابود کردن تمام تسلیحات شیمیایی خود، از آمریکا نیز خواست چنین کاری را انجام دهد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،بعد از اتهام‌زنی مقامات آمریکایی به روسیه درباره احتمال متوسل شدن […]

دیپلمات ارشد روسی طی سخنرانی در نشست یک کمیته از مجمع عمومی سازمان ملل، با اشاره به اقدام مسکو در نابود کردن تمام تسلیحات شیمیایی خود، از آمریکا نیز خواست چنین کاری را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،بعد از اتهام‌زنی مقامات آمریکایی به روسیه درباره احتمال متوسل شدن به تسلیحات شیمیایی در جریان عملیات نظامی ویژه در شرق اوکراین، مسکو توجه جهانیان را به زرادخانه‌های شیمیایی واشنگتن جلب کرد.

«کنستانتین ورونتسوف» معاون هیأت روسیه شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی در ادامه نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل از آمریکا خواست تا از روسیه الگوبرداری کرده و تسلیحات شیمیایی خود را نابود سازد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ورونتسوف در نشست این کمیته – که به مسائل خلع سلاح و عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی می‌پردازد – گفت: «فدراسیون روسیه، با وجدان به تعهدات خود تحت کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی عمل می‌کند».حدود دو ماه قبل نیز سفارت مسکو در واشنگتن ضمن رد ادعاها درباره وجود تسلیحات شیمیایی در روسیه، تاکید کرد: «ایالات متحده تنها کشوری است که هنوز زرادخانه شیمیایی خود را نابود نکرده است. ما از واشنگتن می‌خواهیم که از طفره‌رفتن از اجرای تعهدات حقوقی بین‌المللی خود دست بردارد و در امور داخلی روسیه مداخله نکند».