اهدا عضو بانوی بیجاری به ۶ نفر جان دوباره بخشید اولیای یک دختر بیجاری با اهدای فرزندشان که دچار مرگ مغزی شده بود، به ۶ نفر جان دوباره بخشیدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ به نقل از فارس، چه حکمتی است بخشیدن و بخشیده شدن، زیباست این واژه از لطف میاد […]

اهدا عضو بانوی بیجاری به ۶ نفر جان دوباره بخشید

اولیای یک دختر بیجاری با اهدای فرزندشان که دچار مرگ مغزی شده بود، به ۶ نفر جان دوباره بخشیدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ به نقل از فارس، چه حکمتی است بخشیدن و بخشیده شدن، زیباست این واژه از لطف میاد و‌ از کرم و و‌ منش خدایی داشتن؛ لالایی‌های مادرش را شاید می‌شنود اکنون همان لالایی که از بدو‌تولدش؛ برایش زمزمه می‌کرد، مادر است دیگر کودکش را از شیره جانش پرورانده، آرزوها دارد برایش، آرزوی پوشاندن رخت عروسی بر تن نازدانه دخترش، اما اکنون می‌بیند که سکینه‌اش در بستر بیماری که نه دچار مرگ مغزی شده و به خوابی عمیق رفته است.
می‌گرید خون‌ گریه می‌کند در دل؛ مگر می‌شود آخر نازدانه‌اش زنده است اما نیست… چه پارادوکس غریبی است این بودن و نبودن. به عشق حضرت سکینه نازدانه دختر امام حسین (ع) نامش را سکینه انتخاب کردند.

عشق به امام حسین اینگونه نمایان می‌شود، در ماه عزای حسینی نزدیک اربعین حسینی، سکینه‌اش را تقدیم مهربانی‌های حسین بن علی کند.

صبر را یادآور شود از حضرت زینب (س)، بخشش را از مولایمان حضرت علی (ع)… پدرش نیز منتظر بیدارشدن دختر است؛ اما گاه رفتن دخترش است و گاه تصمیمی به بزرگی و سختی تمام جهان هستی برای یک‌پدر…
سهل نیست این انتخاب، بخشیدن اعضای بدن جگرگوشه‌اش، دل باید دریایی باشد و خدایی که مادر و ‌پدر سکینه دلشان خدایی است سخت بود تصمیم اینچنینی اما آکنده از غم؛ برگه ورود بهشت را برای فرزندشان امضا کردند.

همه ما بعد از مرگ راهی خاکی می‌شویم که از آن زاده شده‌ایم و اغلب بعد از مرگ همچون میلیون‌ها انسان دیگر که که پا به این کره خاکی نهادند جوری فراموش می‌شویم که گویی وجود نداشته و‌ نبوده‌اند.

این قصه اما برای برخی متفاوت‌تر است؛ مرگ برخی به گونه‌ای است که جان را در کالبد عده‌ای دیگر محفوظ می‌کند؛ اهدا کنندگان عضو کسانی هستند که در مرگ‌شان، زندگی نهفته است و این نفس را بدون هیچ چشمداشتی به کالبد بیماران نیازمند می‌دمند.

این بار پدر و مادر سکینه سرکانی جوان بیجاری با تصمیمی سخت و جانکاه اما با رضایت کامل با اهدای اعضای بدن فرزندشان جان بخشیدند در کالبد ۶ نفر از بیمارانی که اکنون چشم انتظار معجزه هستند.
اعضای بدن سکینه سرکانی معجزه‌ای از طرف خداست برای بیماران چشم انتظار.
سکینه سرکانی متولد سال ۶۵ از بیجار بعد از بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های تهران دچار مرگ مغزی شد و اعضای بدنش به بیماران نیازمند بخشیده شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان