رودخانه سن بعد از ۱۰۰ سال شاهد رقابت شناگران در المپیک خواهد بود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پاریس در حالی میزبانی المپیک ۲۰۲۴ را برعهده دارد که قرار است ورزشکاران شنا و شیرجه در رودخانه سن مسابقات خود را انجام دهند که این اتفاق بعد از ۱۰۰ سال رخ خواهد داد.  بعد […]

رودخانه سن بعد از ۱۰۰ سال شاهد رقابت شناگران در المپیک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پاریس در حالی میزبانی المپیک ۲۰۲۴ را برعهده دارد که قرار است ورزشکاران شنا و شیرجه در رودخانه سن مسابقات خود را انجام دهند که این اتفاق بعد از ۱۰۰ سال رخ خواهد داد. 

بعد از پروژه بازسازی و موفقیت‌آمیز با هزینه ۱.۶ میلیارد دلاری، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس قصد دارد این رودخانه را به مرکز بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس تبدیل کند.

زمانی که پاریس در سال ۱۹۰۰ میزبان المپیک بود، مسابقات شنا در رودخانه سن برگزار شد اما ۲۳ سال بعد به دلیل آلودگی این اتفاق رخ نداد و ممنوع شد. این پروژه که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، به عنوان طرح شنا شناخته می‌شود و مقامات محلی می‌گویند ساکنان می‌توانند بار دیگر از رودخانه به عنوان بخشی از میراث بازی‌های المپیک استفاده کنند. 

براساس اعلام کمیته برگزاری بازی‌های پاریس، قرار است مسابقات سه‌گانه، شنای ماراتن و پارا سه‌گانه در رودخانه سن برگزار شود.

معاون شهردار پاریس در این باره گفت: وقتی مردم ببینند شناگران المپیک بدون نگرانی از وضعیت سلامت خود در رودخانه سن شنا می‌کنند می‌توانند مطمئن باشند که به رودخانه برمی‌گردند.