مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: دو هزار و ۴۶۹ تعاونی با ۳۲ هزار عضو در گیلان فعالیت دارند که با احتساب تعاونی های مسکن تعداد اعضای تعاونی ها استان به دو میلیون نفر می رسد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: دو هزار و ۴۶۹ تعاونی با ۳۲ هزار عضو در گیلان فعالیت دارند که با احتساب تعاونی های مسکن تعداد اعضای تعاونی ها استان به دو میلیون نفر می رسد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، سیاوش آقاجانی با گرامیداشت هفته تعاون، نگاه اسلام به تعاون را راهبردی دانست و اظهار کرد: موضوع تعاون در دولت سیزدهم با رویکرد مردمی سازی اقتصادی و شعار عدالت، محوری است چرا که ریشه تعاون هم مردمی و هم عدالت محوری است و همه اعضای تعاونی در سود و زیان و منافع با هم سهیم هستند، از این رو نگاه ما به موضوع تعاون بیش از اینکه اقتصادی باشد، فرهنگی است.
وی با بیان اینکه سهم فعالیت تعاونی باید به ۲۵ درصد برسد، گفت: اگر امروز با این عدد فاصله داریم به دلیل عدم کار فرهنگی در اقناع مردم به کار گروهی در فعالیت اقتصادی است که می‌طلبد در این حوزه، فعالیت مطلوب انجام شود. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به فعالیت تعاونی در دنیا بیان کرد: ۱۲ درصد از مردم دنیا تعاون گر هستند، سه میلیون تعاونی در دنیا فعال بوده  و ۱۰ درصد از جمعیت فعال دنیا در بخش تعاون مشغول به کار هستند