اقتصاد ورزش استان باید تقویت شود/ بنگاه‌های اقتصادی تیم های ورزشی را حمایت کنند استاندار کردستان بنگاه‌های اقتصادی استان را به حمایت از تیم‌های ورزشی فراخواند تا از این رهگذر علاوه بر تضمین سلامت جامعه آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در پنجاهمین […]

اقتصاد ورزش استان باید تقویت شود/ بنگاه‌های اقتصادی تیم های ورزشی را حمایت کنند

استاندار کردستان بنگاه‌های اقتصادی استان را به حمایت از تیم‌های ورزشی فراخواند تا از این رهگذر علاوه بر تضمین سلامت جامعه آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در پنجاهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که اقتصاد ورزش محوری ترین بحث نشست را به خود اختصاص داد ،ضمن تاکید بر اهمیت توسعه ورزش وحمایت از تیم‌های ورزشی گفت:در استان کردستان واحدهای صنعتی و اقتصادی موفقی وجود دارند که لازم است در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود از ورزش و تیم‌های حرفه‌ای حمایت کنند.

وی ضرورت توجه به پیوند میان گردشگری و ورزش را حائز اهمیت دانست و افزود:با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در استان آمادگی داریم تا میزبان اردوهای مختلف تیم های ملی در استان باشیم که بی گمان این امر به سهم خود می‌تواند در رونق اقتصادی استان موثر باشد.

زارعی کوشا در ادامه پیشنهاد استفاده از فضاهای مازاد در اماکن ورزشی برای تجاری سازی و استفاده از آن برای حمایت از ورزش و تیم‌های ورزشی را قابل توجه ارزیابی کرد و اظهار داشت:لازم است این پیشنهاد با حضور کمیته‌ای به صورت‌ پخته تر مورد بررسی قرار بگیرد و ما نیز آن را برای تبدیل به قانون به دولت و مجلس ارائه خواهیم کرد.

استاندار کردستان‌ ظرفیت های ورزشی کردستان را به نسبت جمعیت و جغرافیای آن فوق‌العاده دانست و ضمن توصیه به فعالان اقتصادی و شرکت‌های توانمند در حمایت از ورزش افزود:اعتقاد دارم که علاوه بر بخش خصوصی باید از ظرفیت های موجود در بخش دولتی نیز استفاده شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز بدانند که آنان دارای مسئولیت عام هستند و باید مسائل را فرابخشی نگاه کنند.

وی عنوان کرد:باید فرهنگ حمایت از ورزش توسط شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در صاحبان آن واحدها نهادینه شود و در گام اول مبلغی توسط بخش خصوصی برای حمایت از تیم‌های ورزشی تامین شود.
زارعی کوشا در پایان تقویت همکاری میان بخش خصوصی و دولت را جزو اولویت‌ها برشمرد و گفت:در سفر به شهرستانها و در جلسات مختلف همواره با فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل دیدار داشته‌ایم و این روش همچنان با قدرت ادامه می‌یابد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان