بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر در شهر اصفهان از صنعت مبلمان ارتزاق می‌کنند اعتصامی با بیان اینکه بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر در شهر اصفهان از صنعت مبلمان ارتزاق می‌کنند گفت: به روایت دیگر بالغ‌بر ۵ هزار خانوار درگیر این صنعت هستند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی باید مورد حمایت قرار گیرند. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

اعتصامی با بیان اینکه بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر در شهر اصفهان از صنعت مبلمان ارتزاق می‌کنند گفت: به روایت دیگر بالغ‌بر ۵ هزار خانوار درگیر این صنعت هستند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی باید مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید مجید اعتصامی عصر امروز در نشست خبری که با موضوع برگزاری جشنواره مبل رهنان همزمان با ایام ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر به مدت یکماه برگزار می شود اظهار کرد: صنعت مبل اصفهان چیزی کمتر از صنعت گز، مینیاتور و منبت اصفهان نیست، اما سال‌ها در حق این صنعت ظلم شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق هدف‌های مورد نظرمان اقدام به برگزاری جشنواره بازار مبل رهنان کردیم، افزود: هنرمندان بسیاری در صنعت مبل گمنام مانده‌اند و هدف ما از برگزاری این جشنواره احیای صنعت و هنر مبل رهنان در اصفهان بوده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان تصریح کرد: روند بازار مبل به سوی محلی‌شدن کسب و کارها پیش می‌رود و بازار مبل خیابان شریف در رهنان در صنعت مبل کشور تک و زبانزد است، چرا که ۳ کیلومتر از این خیابان به صنعت مبلمان اختصاص یافته و پشت سر آن‌ها ۲ هزار کارگاه تولیدی مبل فعال است، اما متأسفانه مورد توجه مسئولان استان قرار نگرفته است.

اعتصامی ادامه داد: بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر در شهر اصفهان از صنعت مبلمان ارتزاق می‌کنند و به روایت دیگر بالغ‌بر ۵ هزار خانوار درگیر این صنعت هستند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان، مبلمانی تولید می‌شود که شهرهای دیگر با برند خودشان به سایر نقاط صادر می‌کنند، افزود: در حاشیه جشنواره جشنواره بازار مبل رهنان میز خدمت و رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است تا به مشکلات شهروندان رسیدگی و مشاوره لازم به خریداران داده شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان با اشاره به پیش‌بینی محل‌های ویژه برای پارک خودروی بازدیدکنندگان از جشنواره بازار مبل رهنان گفت: چند قطعه زمین برای پارک خودروها در نظر گرفته شده است.

اعتصامی با تاکید بر اینکه به سمت کیفی‌سازی صنعت مبل گام برمی‌داریم، خاطرنشان کرد: نیاز به شهرک صنعتی مبل کارگاهی داریم و در صورتی‌که پایه‌ریزی شود، صنعت مبل اصفهان دوام زیادی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چندین قطعه زمین با کاربری کشاورزی در خیابان امام رضا (ع) قفل شده است و سازمان جهاد کشاورزی با تغییر کاربری آن موافقت نمی‌کند، این در حالی است که با توجه به شرایط بی‌آبی، امکان کاشت محصول در این زمین‌ها وجود ندارد.