بازگشایی بازارچه‌های مرزی مانع مهاجرت مرزنشینان است فرماندار ویژه شهرستان سقز: مردم روستاهای مرزی با توجه به استعدادها و ظرفیت های منطقه می توانند به کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی، صنعت فرش و نوغانداری بپردازند و با مراوداتی که با اهالی آن سوی مرز دارند محصولات خود را هم صادر کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

بازگشایی بازارچه‌های مرزی مانع مهاجرت مرزنشینان است

فرماندار ویژه شهرستان سقز: مردم روستاهای مرزی با توجه به استعدادها و ظرفیت های منطقه می توانند به کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی، صنعت فرش و نوغانداری بپردازند و با مراوداتی که با اهالی آن سوی مرز دارند محصولات خود را هم صادر کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرماندار ویژه شهرستان سقز به مزیت های بازگشایی مجدد بازارچه های مرزی در استان اشاره کرد و گفت:
ایجاد اشتغال، بهبود درآمد و معیشت مرزنشینان، ارتقای امنیت مرز و جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ از مهمترین مزایای بازگشایی این بازارچه ها در شهرستان های مرزی استان است.

وی گفت: مردم روستاهای مرزی با توجه به استعدادها و ظرفیت های منطقه می توانند به کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی، صنعت فرش و نوغانداری بپردازند و با مراوداتی که با اهالی آن سوی مرز دارند محصولات خود را هم صادر کنند.

فرماندار ویژه سقز افزود: ذهنیتی ایجاد شده که تنها کارکرد بازارچه های مرزی را واردات کالا می داند در حالیکه با رعایت شرایط و ضوابط می توان زمینه صادرات را هم از طریق این معابر فراهم کرد.

کویستان عبدالحکیمی