روایت شهیدی که به صورت پنهانی کارهای خیر انجام می‌داد شهید مرتضی قلی جعفری امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد و در مورد حجاب خیلی حساسیت به خرج می‌داد. او کارهای خیر را به صورت پنهانی انجام می‌داد و دوست داشت به غیر از خدا کسی کارهایش را نبیند. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

روایت شهیدی که به صورت پنهانی کارهای خیر انجام می‌داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، شهید مرتضی قلی جعفری فرزند کریم از همان دوران کودکی پسری پاک‌طینت بود. در مجالس سینه‌زنی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) شرکت می‌کرد. از کودکی با نماز و قرآن از طریق خانواده آشنا شده بود. از همان کودکی و نوجوانی با همسن و سالانش تفاوت ویژه‌ای داشت.

رعایت حلال و حرام می‌کرد و اهل امر به معروف و نهی از منکر بود. سعی می‌کرد حرف زشت و رکیکی از دهانش خارج نشود. در مورد حجاب خیلی حساسیت به خرج می‌داد. به رزق حلال توجه ویژه‌ای داشت و در مورد خورد و خوراکش احتیاط می‌کرد و به حلال و حرام رزقش اهمیت می‌داد. کارهای خیر پنهانی انجام می‌داد.

مرتضی واقعاً با اخلاص کارهایش را انجام می‌داد و دوست داشت به غیر از خدا کسی کارهایش را نبیند. غیبت نمی‌کرد و از آن متنفر بود. به صله رحم اهمیت می‌داد. به موسیقی گوش نمی‌داد. اهل نماز جمعه و جماعت بود. فردی انقلابی و بسیجی به معنای واقعی کلمه بود و به مستمندان و درماندگان در حد توانش کمک می‌کرد.

در بسیج و در مسجد فعالیت داشت. به امام زمان(عج) و ائمه اطهار(ع) ارادت خاصی داشت. در مراسمات مذهبی بالاخص دعای کمیل حضور داشت و خود را از مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) جدا نمی‌کرد. انسان چشم پاک و عفیفی بود و به زنان نامحرم نگاه نمی‌کرد. راه خودش را پیدا کرده بود؛ بهتر بگویم، راه عاقبت به خیرشدن را یاد گرفته بود.

اخلاص، احترام به والدین، نماز اول وقت، کمک به نیازمندان، عشق به اهل‌بیت(ع)، عفت خوراک، چشم پاکی و عفت دامن عوامل اصلی عاقبت به خیر شدن هستند که مرتضی از آنها بهره‌مند بود، پس چرا نباید عاقبت به خیر شود؟! و سرانجام عاقبت به خیر شد و دهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس به فیض عظمای شهادت نائل آمد