فوت ۷ شهروند سنندجی در حوادث/ انجام ۴۰۴ عملیات اطفای حریق و امداد ونجات توسط آتش‌نشانی سنندج رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ضمن اشاره به فوت ۷ شهروند سنندجی در حوادث مختلف، از انجام ۴۰۴ عملیات اطفای حریق و امداد نجات در سه ماه اول امسال خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

فوت ۷ شهروند سنندجی در حوادث/ انجام ۴۰۴ عملیات اطفای حریق و امداد ونجات توسط آتش‌نشانی سنندج

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ضمن اشاره به فوت ۷ شهروند سنندجی در حوادث مختلف، از انجام ۴۰۴ عملیات اطفای حریق و امداد نجات در سه ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، سهیل فضل‌ وزیری اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال ۴۰۴ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات انجام شده که ۱۷۳مورد آن اطفای حریق و ۲۳۱ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات‌های اطفای حریق شامل ۲۲ مورد مسکونی، ۱۱ مورد تجاری و صنعتی، ۴ مورد انبار، ۲۲ عملیات اطفای حریق ماشین آلات، ۱۵ مورد ضایعات و زباله، ۸۱ عملیات اطفای حریق فضای سبز، کشاورزی، مرتع و جنگل، اطفای ساختمان مخروبه ۱۲ مورد و ۲ مورد سایر آتش‌سوزی‌ها بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در خصوص آمار عملیات‌های امداد و نجات هم گفت: سقوط و ریزش چاه ۲ مورد، صید حیوانات موذی و وحشی ۱۱۵ مورد، گیر کردن انگشتر ۱۰ مورد، سقوط از ارتفاع و ریزش آوار ۲ مورد، محبوس در اماکن ۲۲نفر، حبس در آسانسور ۳۲ مورد، تصادفات ۲۱ مورد، آبگرفتگی و سیلاب ۸ مورد و ۱۶ مورد عملیات هم مربوط به سایر حوادث است.

فضل‌وزیری اعلام کرد: همچنین در این بازه زمانی به علت حوادث رخ داده ۳۷ شهروند سنندجی مصدوم و متاسفانه ۷ نفر هم دراین حوادث جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، ۳۸۸ عملیات در محدوده شهر و ۱۶ عملیات نیز در خارج از محدوده توسط نیروهای آتش‌نشانی سنندج طی سه ماهه نخست امسال انجام شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در پایان به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش هم گریزی زد و گفت: ۷۳۹ دوره آموزشی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی شامل ۷۵ مورد در مدارس و
پیش‌دبستانی‌ها، ۲۴۴ مورد در ادارات و ارگان‌های دولتی و ۴۲۰ دوره آموزشی درون سازمانی در سه ماهه نخست امسال برگزار شده است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان